مدیر بخش هنرهای تجسمی حوزه هنری:

ضرورت گسترش استیكرهای بومی در كشور

ضرورت گسترش استیكرهای بومی در كشور

به گزارش سرگرمی كامپیوتری مدیر بخش هنرهای تجسمی حوزه هنری بر ضرورت توسعه استیكرهای بومی مطابق با فرهنگ ایرانی اسلامی در پیام رسان ها اصرار كرد و اظهار داشت: طراحی استیكر می تواند به یك كسب و كار پر سود تبدیل گردد.


به گزارش سرگرمی كامپیوتری به نقل از آیگپ، سید مسعود شجاعی طباطبایی درباب فراخوان نخستین مسابقه جایزه سال استیكر كه توسط شبكه اجتماعی آیگپ انتشار یافته است، توضیح داد و اظهار داشت: استیكر آنچنان قدرتی دارد كه طراحی آن می تواند به یك كسب و كار پر سود تبدیل گشته و اشتغال زایی كند. هم اكنون در كشورهای پیشرفته خیلی از شركت ها و اماكن از استیكرها برای راهنمایی مشتریان استفاده می نمایند. این معقوله در ایران مهجور مانده و امیدواریم با كمك آیگپ این حوزه را گسترش داده و به خودكفایی برسیم. دبیر نخستین مسابقه جایزه سال استیكر با اشاره به اینكه برگزاری جایزه سال استیكر بسیار هوشمندانه است و زمانی كه در عنوان مسابقه ای كلمه «جایزه سال» عنوان می شود، این نوید را می دهد كه این رویداد سال به سال اجرا خواهد شد و به یك دوره خلاصه نمی گردد، اظهار داشت: در ایران تابحال به مقوله استیكر و طراحی آن پرداخته نشده بود و این برای نخستین بار است كه این اتفاق توسط شبكه اجتماعی آیگپ رخ می دهد. شجاعی طباطبایی با اشاره به اینكه استیكر یكی از ابزارهای اصلی و مهم یك پیام رسان در فضای گفتگو است و كاربردهای بسیاری برای كاربران دارد، اظهار داشت: با استیكر شما دیگر نیاز ندارید احساسات و عواطف خودرا با توضیحات اضافی و نوشتن بیان كنید و یك استیكر خوب می تواند تمام آنچه كه كاربر می خواهد را در لحظه و به صورت تصویری به مخاطب مقابل منتقل كند. وی به اهمیت طراحی و گسترش استیكر با موضوعات بومی، ملی و مذهبی با برگزاری این مسابقه توسط یك پیام رسان اشاره نمود و اضافه كرد: این مساله موجب خواهد شد تا دیگر پیام رسان ها هم به این مساله علاقمند شوند و امیدوارم كه در سالهای بعد شاهد حضور آنها و همكاری شان با آیگپ در برگزاری این مسابقه باشیم. مدیر بخش هنرهای تجسمی حوزه هنری به وضعیت طراحی استیكر در ایران پرداخت و اظهار داشت: از زمانی كه استیكر در پیام رسان ها ابداع و به كاربران در ایران ارائه شد ما شاهد استیكرهایی بودیم كه از طرف كشورهای مختلف طراحی شده بود، دراین زمینه ما در داخل با كمبود محتوا روبرو می باشیم. متاسفانه تا به امروز كمتر شاهد استیكرهای بومی بوده ایم و این مسابقه می تواند سرآغازی برای بسط و توسعه استیكرهای بومی و ملی در ایران باشد. شجاعی طباطبایی درباب ساختار و نوع طراحی استیكرها اظهار داشت: ما در استیكر دنبال ساخت و سازهای پیچیده ای نیستیم و نیازمند طرح هایی هستیم كه بسیار ساده و جذاب باشد. در این مسابقه بیشتر به دنبال طرح هایی هستیم كه در عین سادگی از جذابیت برخوردار باشند. خیلی از هنرمندان به خاطر حساسیت بالایی كه در طراحی های خود دارند تمام جزئیات را ریز به ریز لحاظ می كنند كه در استیكر آنچنان به آن نیازی نیست. مدیر بخش هنرهای تجسمی حوزه هنری با اشاره به اینكه موضوعی كه برای این مسابقه در نظر گرفته شده، طراحی استیكرهای بومی- ایرانی است و هزاران سوژه و شخصیت و طرح می توان از آنها استخراج كرد، اظهار داشت: بعنوان مثال طراحی از اساطیر شاهنامه، شخصیت های قومیتی متنوع و... می تواند آنچنان بانك محتوایی از استیكر برای ما ایجاد كند كه تا مدت های خیلی از استیكر بی نیاز باشیم. وی، افزود: در این مسابقه هنرمندان رشته های مختلفی همچون نگارگری، خطاطی، هنرمندان حوزه انیمیشن، گرافیست ها و نقاش ها می توانند حضور داشته باشند و می توانیم از ایده و هنر آنها استفاده نمائیم. دبیر نخستین مسابقه جایزه سال استیكر درباره روش دریافت آثار و بررسی آنها اظهار داشت: ما بوسیله ایمیل و شبكه اجتماعی آیگپ آثار را دریافت و بررسی می نماییم، اگر طرح بدون اشكال باشد به بخش داوری ارجاع می شود. اما اگر احساس نماییم، كار مقداری ایراد دارد اهتمام می نماییم با هنرمند ارتباط برقرار كرده تا اشكالات را برطرف كند و باردیگر برای ما ارسال نماید. بعد از آن كه آثار به صورت كامل دریافت شد، اسامی را از آثار حذف كرده و برمبنای كدهایی كه تعریف شده طرح ها را مورد داوری قرار خواهیم داد.


منبع:

1398/09/24
23:11:48
5.0 / 5
4522
تگهای خبر: شركت , كاربر , هوشمند
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳
مجله سرگرمی

pcfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سرگرمی كامپیوتری محفوظ است

سرگرمی كامپیوتری

فناوری اطلاعات و بازیهای کامپیوتری