صالحی اعلام كرد؛

اجماع ملی در پشتیبانی از پیام رسان های داخلی

اجماع ملی در پشتیبانی از پیام رسان های داخلی

سرگرمی كامپیوتری: وزیر ارشاد اظهار داشت: در پشتیبانی از پیام رسان های داخلی برای توسعه اجماع ملی وجود دارد.



به گزارش سرگرمی كامپیوتری به نقل از مهر، سید عباس صالحی بامداد امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران در مورد جلسه شب گذشته مركز ملی فضای مجازی در مورد پیام رسان های داخلی دارای بیش از یك میلیون عضو، تصریح كرد: این جلسه از جانب مركز ملی فضای مجازی برگزار گردید و من بعنوان سخنران در این جلسه حضور داشتم.
وی اضافه كرد: در اینكه با پشتیبانی از پیام رسان های داخلی اتفاقاتی بیفتد كه به توسعه آنها منجر شود، یك اجماع ملی وجود دارد. در این خصوص در شورای عالی فضای مجازی هم این تحلیل عنوان شد كه در مقطع فعلی، فضای مجازی شبیه انقلاب صنعتی یك دوره تمدنی جدیدی را شروع كرده است و اگر بتوانیم در این دوره حضور فعال تری در فضای مجازی داشته باشیم، عملاً نقش بیشتری در این دوره جدید تمدنی ایفا خواهیم كرد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینكه فضای مجازی فضایی بسیار متنوع با حوزه های گوناگون زیرساختی و كاركردی است، تصریح كرد: اینكه به پیام رسان های داخلی كمك گردد تا بتوانیم در مقطع تمدنی فعلی، فضای داخلی را توسعه دهیم یك رویكرد جدی و قابل توجه در مجموعه نظام است.
صالحی در پاسخ به سوالی در خصوص اینكه آیا در نهایت تلگرام فیلتر می گردد یا خیر، اظهار نمود: برای این مورد مراكز تصمیم گیری وجود دارد كه در نهایت آنها تصمیمات لازم را اتخاد می كنند، برگزاری جلساتی نظیر جلسه شب گذشته بیشتر با نگاه پیگیری و پشتیبانی از پیام رسان های داخلی انجام می گردد.
وی همینطور در پاسخ به سوال دیگری در مورد اظهارات بعضی از نمایندگان مجلس در خصوص قطعی شدن فیلترینگ تلگرام، خاطرنشان كرد: هنوز تصمیمی در این زمینه گرفته نشده است.
صالحی درباره وضعیت بررسی لایحه نظام جامع رسانه ای نیز، خاطرنشان كرد: این لایحه مجدداً در كمیسیون فرهنگی دولت مطرح و در اختیار افكار عمومی و اعضای رسانه و مطبوعات قرار گرفته است و مقرر است كه تا آخر فروردین در این زمینه به جمع بندی نهایی برسیم.
وی در انتها در پاسخ به سوال دیگری در مورد طرح اینترنت بدون فیلتر برای خبرنگاران، اظهار داشت: این پیشنهاد در جلساتی كه خبرنگاران با وزارتخانه های ارشاد و ارتباطات داشتند، مطرح و از جانب این دو وزارتخانه مورد استقبال قرار گرفت.

1397/01/22
14:53:44
5.0 / 5
4129
تگهای خبر: فضای مجازی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۴
مجله سرگرمی

pcfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سرگرمی كامپیوتری محفوظ است

سرگرمی كامپیوتری

فناوری اطلاعات و بازیهای کامپیوتری