پنج پارك علم و فناوری كشور تفاهم نامه همكاری نفتی امضا كردند

پنج پارك علم و فناوری كشور تفاهم نامه همكاری نفتی امضا كردند

سرگرمی كامپیوتری: اهواز - در دهمین نمایشگاه تخصصی تجهیزات ساخت داخل صنعت نفت و حفاری در اهواز، پنج پارك علم و فناوری كشور یك تفاهم نامه همكاری در حوزه صنعت نفت امضا كردند.


به گزارش سرگرمی كامپیوتری به نقل از ایرنا، رئیس پارك علم و فناوری استان خوزستان روز جمعه در آیین انعقاد این تفاهم نامه های همكاری بین پارك علم و فناوری خوزستان، خراسان، فارس، بوشهر و دانشگاه تربیت مدرس، گفت: یكی از مهم ترین حوزه هایی كه می تواند بعنوان یك نیروی پیش برنده برای حوزه دانش بنیان یك كشور باشد، حوزه انرژی است و این سوژه مزیت نسبی كشور و استان خوزستان است.
بابك مختاری پیش بینی كرد: با اجرایی شدن مفاد این تفاهم نامه، پنج درصد از بازار محصولات و خدمات دانش بنیان در این صنعت را در اختیار خواهیم گرفت كه این گام، شرایط خوبی برای شركت ها و اشتغال برای فارغ التحصیلان این حوزه فراهم می آورد.
وی با اشاره به پیشینه 111ساله فعالیت های نفتی در استان خوزستان اظهار داشت: بر طبق این تفاهم نامه، توان پارك ها تجمیع میگردد تا كارها و پروژه های بزرگتری برای صنعت نفت اجرا شود.
رئیس پارك علم و فناوری استان خوزستان افزود: 100 درصد تجهیزات و فناوری هایی كه در این مدت در كشور تولید شده پس از انقلاب و مربوط به پس از جنگ تحمیلی است.
مختاری خود باوری را مهم ترین خاصیت موثر دراین روند خواند و از فعالیت 600 سازنده تجهیزات نفتی در سطح كشور آگاهی داد.
وی با اشاره به اینكه فروش تجهیزات و فناوری در صنعت نفت می تواند در كنار فروش فراورده های نفتی باز درامدزا باشد، اظهار داشت: صادرات خدمات فناوری باز برای كشور ارز آوری خواهد داشت.
بر اساس این گزارش، هدف از این تفاهم نامه فراهم سازی بستری است تا شركت هایی كه بر پایه دانش شكل گرفته اند با هم افزایی بتوانند با كمك یكدیگر نیازهای صنایع در رابطه با انرژی را برطرف كنند.
دهمین نمایشگاه تخصصی تجهیزات ساخت داخل صنعت نفت و حفاری از یكم تا چهارم آذرماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی خوزستان برگزار شده است.

/6002/9931


1397/09/03
15:44:01
5.0 / 5
4322
تگهای خبر: خدمات , شركت , صنعت , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
مجله سرگرمی

pcfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سرگرمی كامپیوتری محفوظ است

سرگرمی كامپیوتری

فناوری اطلاعات و بازیهای کامپیوتری