شروع به كار ششمین مجمع اقتصاد فناوری نانو

شروع به كار ششمین مجمع اقتصاد فناوری نانو

سرگرمی كامپیوتری: تهران – ششمین مجمع اقتصاد فناوری نانو امروز سه شنبه با حضور جمعی از بازیگران زیست بوم نانو در سالن همایش های پژوهشگاه نیرو شروع به كار كرد.


به گزارش خبرنگار گروه علمی ایرنا، سالن همایش های پژوهشگاه نیرو طی روزهای 29 و 30 آبانماه جاری میزبان برگزاری ششمین مجمع اقتصاد نانو با حضور جمعی از بازیگران زیست زیست بوم فناوری نانو شامل فعالان، كارشناسان و دست اندركاران حوزه كسب و كارهای نو در بخش های مختلف به منظور بحث و تبادل و نظر پیرامون چالش های موجود در این حوزه و همین طور معرفی و تقدیر از برترین شركت های فناور، صنعتی و صادراتی است.
رویدادی كه برای اولین بار در سال 1391 به همت ستاد ویژه توسعه فناوری نانو برگزار گردید و البته از سال 1395 با بازطراحی انجام شده در ساختار و محتوای آن، این رویداد به عنوان اصلی ترین برنامه مدیریتی حوزه فناوری نانو با كیفیت بهتری برگزار گردید.
با دعوت ستاد ویژه توسعه فناوری نانومعاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری طی این دو روز جمعی از سیاست گذاران، مدیران و تصمیم گیران و فعالان استارتاپ ها، شركت های دانش بنیان، شركت های صنعتی، نهادهای تأمین مالی و سرمایه گذاران، كارآفرینان و دانشگاهیان، نمایش دهندگان خدمات و توسعه دهندگان كسب وكار حوزه نوآوری نانو در قالب سخنرانی و برگزاری پانل های تخصصی، نشست، مناظره دیدگاه های خودرا درباب بخش های مختلف ابراز می كنند.
در واقع مجمع اقتصاد فناوری نانو، بستری برای تبادل تجربیات در زمینه فناوری و نوآوری و همفكری پیرامون چالش ها و موانع توسعه آن بخصوص در حوزه فناوری نانو و البته متمركز بر كسب وكارها و اقتصاد ناشی از آنها در كشور است. مهم ترین اهداف این مجمع را می توان تولید و انتشار محتواهای كاربردی در زمینه نوآوری و كسب وكار، مستندسازی و انتقال تجربیات ملموس توسعه و همین طور تسهیل همكاری ها و تعاملات میان بازیگران زیست بوم فناوری نانو كشور بر اساس مفهوم نوآوری باز دانست.
ایراد سخنرانی، برگزاری پنل های تخصصی و نشست و مناظرات بین فعالان حوزه نانو و صنعتگران كشور، نمایش و معرفی 4 فناوری منتخب حوزه نانو به سرمایه گذاران و همین طور معرفی و تقدیر از برترین شركت های فناور، صنعتی و صادراتی حوزه نانو در سال 1396، معرفی برترین مراكز رشد و كارگزاران نمایش دهنده خدمات كسب وكار در حوزه نانو و همین طور برگزاری نشست پاسخ گویی دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو همچون مهمترین بخش های مجمع اقتصاد فناوری نانو در ایام 29 و 30 آبان ماه جاری است.
دكتر رضا اسدی فر مدیركارگروه صنعت و بازار ستاد ویژه توسعه فناوری نانو در آیین شروع به كار ششمین مجمع فناوری نانو در سخنانی ضمن نمایش گزارشی از وضعیت نلنو در كشورمان، با اشاره به وجود سه پنجره فرصت موجود در حوزه فناوری نانو، اضافه كرد: یكی از این حوزه ها كه بسیار در حال رشد است بحث استفاده از انرژی خورشیدی است.
وی اظهار داشت: در نسل اول انرژی خورشیدی كه مبتنی بر سیلیكون می باشد، شركت های چینی بیشتر از 80 درصد این بازار را قبضه كرده اند.
دfیر كارگروه صنعت و بازار نانو با تاكید بر این كه هیچ شركتی در حوزه سیلیكونی نتوانسته به لحاظ قیمتی با شركت های چینی رقابت كند، در عین حال اظهار داشت: البته این فناوری در حال یك تغییر عمده است به صورتی كه از سیلیكونی ها به سمت پنل های قابل انعطاف مبتنی بر جوهرهای كنداكتیو نانویی می رود.
وی با بیان این كه روش های تولید متفاوت شده و ظرفیت نیروگاه های حورشیدی نسل های جدید در حال افزایش می باشد، ابراز امیدواری كرد كه با عنایت به وجود توانمندی های بالای كشورمان در حوزه نانو از ظرفیت موجود برای توسعه نسل جدید پنل های خورشیدی استفاده گردد.
اسدی فر الكتریكی شدن خیلی از حوزه ها بخصوص بخش حمل و نقل را در دنیا یاد شده قرارداد و اظهار داشت: اساس این ترند مهم بر اساس ذخیره سازی انرژی و باتری ها است كه همه ترندهای جدید و ابرخازن ها در اشكال مختلف مبتنی بر فناوری نانو است.
وی افزود: امروز خیلی از اقتصاددانان معتقدند آینده اقتصاد دنیا در دست كسانی است كه بتوانند یك برگ برنده در حوزه ذخیره ساز ها و باتری ها داشته باشند و به عنوان یك پنجره فرصت از آن بهره مند شوند.
اسدی فر در ادامه با اشاره به وجود بیشتر از ۵۰۰ محصول و ۱۹۴ شركت دانش بنیان و ۱۲۰ استارتاپ نانویی در كشور، با اشاره به اینكه در طول دو سه سال اخیر عملكرد نانو شیب بالایی پیدا كرده است، اظهار داشت: نانو در سال ۲۰۱۸ رتبه چهارم دنیا را كسب كرده است و در بخش صنعت نانو به لحاظ تنوع محصولات و فناوری باز جزو ۱۰ كشور برتر دنیا هستیم.
وی اظهار داشت: حدود ۶۰ درصد شركت های فعال در حوزه نانو از همان ابتدای فعالیت نانویی بوده اند و ۴۰ درصد باز در بخش های دیگری بوده اند كه فعالیت خودرا به سمت نانو تغییر داده اند.
اسدی فر همین طور رشد بازار نانو در طول سه تا چهار سال اخیر نسبت به سال قبل را بالای ۱۰۰ درصد دانست و اشاره كرد: فروش پارسال (۱۳۹۶) حدود ۱۴۰۰ میلیارد تومان بود و امسال پیش بینی میگردد این رقم به ۳ هزار میلیارد تومان افزایش یابد.
وی با بیان این كه در طول چهار سال اخیر به ۵۰ كشور دنیا محصولات نانو ایرانی صادر گردیده است، گفت مهمترین مقاصد صادراتی ما به كشورهای همسایه و چین است،
وی در عین حال، حجم صادرات محصولات نانو را پایین دانست و اضافه كرد: البته این میزان سال به سال در حال افزایش می باشد به صورتی كه تنها میزان صادرات به چین امسال بالای ۱۰ میلیون دلار خواهد بود.
علمی 1836*2017


1397/08/29
14:53:24
5.0 / 5
4367
تگهای خبر: خدمات , شركت , صنعت , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱
مجله سرگرمی

pcfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سرگرمی كامپیوتری محفوظ است

سرگرمی كامپیوتری

فناوری اطلاعات و بازیهای کامپیوتری