كریدور خدمات صادراتی محصولات دانش بنیان دایر می گردد

كریدور خدمات صادراتی محصولات دانش بنیان دایر می گردد

سرگرمی كامپیوتری: شهركرد - رئیس مركز توسعه فناوری ­های راهبردی معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری از دایر شدن كریدور خدمات صادراتی محصولات دانش بنیان به منظور پشتیبانی از صادرات محصولات فناورانه اطلاع داد.


اسماعیل قادری فر روز دوشنبه در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا اضافه كرد: در این كریدور، شركت های دانش بنیانی كه مبادرت به صادرات محصولات خود كنند و در بازار 600 میلیونی منطقه حضور می یابند، از بسته های حمایتی معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری و مسیرهای سبز گمركی بهره مند می شوند.
به گفته وی، مبحث همرسانی عرضه و تقاضا (مچ میكینگ) و كریدور مشخصی كه محصولات فناورانه و نو عرضه شود، راهكار مناسبی برای بازار شركت های دانش بنیان است.
این مسئول اضافه كرد: در این راستا، كریدور خدمات صادرات محصولات دانش بنیان از جانب این معاونت فعال می گردد.
وی اظهار داشت: از طرح های مرز دانشی تقاضا محور كه بتوانند به حل مشكلات همچون در بخش آب، محیط زیست، كاهش آلاینده ها، لیزر، فوتونیك، لیرز، موبیلیتی (mobility) شامل خودروهای برقی و خودران كمك كنند، حمایت می گردد.
رئیس مركز توسعه فناوری­های راهبردی معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری اضافه كرد: از استارت آپ هایی كه بتوانند در حوزه كسب و كار، زمینه اشتغال جوانان را فراهم نمایند هم حمایت می نماییم.
به گفته وی، بازار محصولات دانش بنیان هم مورد توجه معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری قرار دارد، چونكه شركت های دانش بنیان در شرایط اقتصادی متلاطم هم می توانند به فعالیت خود ادامه دهند.
رئیس مركز توسعه فناوری­های راهبردی معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری در مورد توسعه فن بازارهای كشور اظهار داشت: فن بازار ملی در پارك فناوری پردیس بعنوان یك نهاد مستقل عمل می كند و برنامه های خوبی در این زمینه برای توسعه فن بازارها هم وجود دارد.
قادری فر، در پاسخ به این سوال ایرنا كه آیا شركت های دانش بنیان ایران وارد ساخت هواپیمای فوق سبك شده اند یا خیر ؟ اضافه كرد: در این زمینه یك شركت هوا فضا بعنوان یك شركت دانش بنیان موفق به ساخت هواپیمای سبك و فوق سبك شده است.
وی خاطرنشان كرد: این هواپیمای 2 زیست اكنون تولید شده و به پرواز هم درآمده است.
رئیس مركز توسعه فناوری­های راهبردی معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری در مورد تولید خودروهای هیبریدی از جانب شركت های دانش بنیان هم به ایرنا پاسخ داد: در این زمینه شركت های دانش بنیان ورود پیدا كرده اند و الان نمونه خودرو غیر صنعتی در این حوزه را تولید كرده اند.
قادری فر در مورد وضعیت مجتمع علم و فناوری شهركرد هم تصریح كرد: چهارمحال و بختیاری در حوزه استارت آپی و مرز دانش هم از جانب جوانان گام های موثری برداشته شده است و آینده روشنی پیش روی این استان قرار دارد.
به گزارش سرگرمی كامپیوتری به نقل از ایرنا، رئیس مركز توسعه فناوری­های راهبردی معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری از مجتمع پارك علم و فناوری شهركرد دیدن كرد.
هم اكنون 130 شركت دانش بنیان در این مجتمع فعال است.
اسماعیل پیرعلی اضافه كرد: این شركت ها سال قبل بیش از 170هزار دلار صادرات محصولات شبیه سازی آزمایشگاهی و نرم افزار داشته اند.
پارك علم و فناوری چهارمحال و بختیاری هم اكنون در انجمن پارك های علم و فناوری آسیا (ASPA) و اتحادیه جهانی پارك های علم و فناوری (IASP) عضویت دارد.
2097/6021


1397/06/12
21:14:50
5.0 / 5
4257
تگهای خبر: خدمات , شركت , صنعت , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴
مجله سرگرمی

pcfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سرگرمی كامپیوتری محفوظ است

سرگرمی كامپیوتری

فناوری اطلاعات و بازیهای کامپیوتری