نسل جدید كارآفرینان زیر 30 سال شكل گرفته است

نسل جدید كارآفرینان زیر 30 سال شكل گرفته است

سرگرمی كامپیوتری: تبریز - معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری اظهار داشت: با عنایت به اقتصاد دانش بنیان در دولت تدبیر و امید، نسل جدیدی از كارآفرینان جوان و زیر 30 سال در كشور شكل گرفته است.


به گزارش سرگرمی كامپیوتری به نقل از ایرنا، سورنا ستاری روز شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز تصریح كرد: اقتصاد دانش بنیان متفاوت از اقتصاد نفتی است؛ در اقتصاد نفتی، خام فروشی افتخار است در حالیكه هیچ اقتصادی در دنیا بر این اساس توسعه پیدا نكرده است.
وی با اشاره به اینكه هیچ اقتصادی در دنیا بر پایه منابع زیرزمینی رشد نمی كند، افزود: در كشو ما مفهوم اشتغال، استخدام است و با این تعریف كارآفرینی در آن نابود می گردد.
ستاری اظهار داشت: در اقتصاد دانش بنیان به دنبال نیروی انسانی با مهارت و اعتماد به نفس بالا هستیم و باید محیط را برای فعالیت بهتر این قبیل نیروی انسانی فراهم نماییم.
وی اظهار داشت: مراكز علمی ما به دنبال عرضه محصولاتی با ارزش افزوده هستند، مساله ای كه در مراكز سنتی مورد توجه قرار نگرفته است.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با تاكید بر ضرورت آماده سازی محیط برای دانشجویان نخبه اضافه كرد: صرفا عرضه تسهیلات نمی تواند در این زمینه مفید باشد، بلكه آماده سازی محیط برای دانشجویان نخبه به خصوص در استان های خودشان مهم ترین مساله است.
وی اظهار داشت: سیستم رشد شركت های دانش بنیان به گونه ای است كه از صفر شروع و به صورت تدریجی رشد كنند تا با دارا بودن پایه های قوی، مبادرت به فعالیت های بهتری كنند.
ستاری اظهارداشت: باید از بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در شركت های دانش بنیان و مراكز علمی كمك گرفت.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز هم در این دیدار اظهار داشت: ضروری می باشد امكان استفاده از نخبگان علمی به خصوص مخترعان و مبتكران بیش از پیش فراهم گردد.
حجت الاسلام محمدعلی آل هاشم با اشاره به حمایت های مدیریت ارشد استان از قشر نخبه اضافه كرد: در بخش سرمایه گذاری هم كارهای خوبی در حوزه شركت های دانش بنیان در این استان انجام شده است كه باید افزایش یابد.
ستاری، معاون علمی و فناوری رییس جمهوری امروز برای سفر كاری یكروزه به تبریز سفر كرده است.
6120/518


1397/06/11
14:45:39
5.0 / 5
4141
تگهای خبر: سرمایه گذاری , سیستم , شركت , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۵
مجله سرگرمی

pcfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سرگرمی كامپیوتری محفوظ است

سرگرمی كامپیوتری

فناوری اطلاعات و بازیهای کامپیوتری