گزارش جدید موسسه آكامای؛

معرفی كشورهای دارای پرسرعت ترین اینترنت، كره جنوبی و نروژ در صدر

معرفی كشورهای دارای پرسرعت ترین اینترنت، كره جنوبی و نروژ در صدر

سرگرمی كامپیوتری: دسترسی به اینترنت پرسرعت امروز به یك لزوم مبدل شده و میلیاردها نفر در سراسر جهان برای انجام امور مختلف شخصی و حرفه ای به دنیای مجازی متصل می شوند.



به گزارش سرگرمی كامپیوتری به نقل از یواس نیوز، گزارش تازه ای كه توسط موسسه Akamai انتشار یافته نشان داده است كه متوسط سرعت اتصال به اینترنت در جهان در سه ماهه اول سال ۲۰۱۷ به ۷.۲ مگابیت در ثانیه رسیده كه نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۱۶ حدود ۱۵ درصد افزایش نشان داده است.
بر طبق همین گزارش نیمی از ۱۰ كشور برتر جهان در زمینه سرعت اتصال به اینترنت در اروپا قرار دارند، چهار تای آنها در منطقه آسیا – اقیانوسیه هستند و یكی از آنها هم در قاره آمریكا واقع است.
رتبه اول این فهرست كشور كره جنوبی است كه متوسط سرعت اینترنت در آن به ۲۸.۶ مگابیت در ثانیه می رسد كه نسبت به سال ۲۰۱۶ حدود ۱.۷ درصد كاهش نشان داده است. حدود ۴۰ درصد از جمعیت این كشور با سرعتی بالاتر از ۲۵ مگابیت در ثانیه به اینترنت متصل می شوند. این در شرایطی است كه تنها ۱۲ درصد از جمعیت جهان به چنین اینترنت باكیفیتی دسترسی دارند.
رتبه دوم این فهرست متعلق به نروژ است كه متوسط سرعت اتصال به اینترنت در آن ۲۳.۵ مگابیت در ثانیه است كه نسبت به سال ۲۰۱۶ حدود ۱۰ درصد افزایش نشان داده است. رتبه سوم هم مربوط به سوئد با متوسط سرعت اتصال ۲۲.۵ مگابیت در ثانیه و افزایش سرعت ۹.۲ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۶ است.
كشورهای هنگ كنگ، سوئیس، فنلاند، سنگاپور، ژاپن، دانمارك و آمریكا هم رتبه های چهارم تا دهم را به خود اختصاص داده اند.
در میان كشورهای منطقه غرب آسیا و آفریقا كه به صورت مستقل مورد بررسی قرار گرفته اند، ایران با متوسط سرعت اتصال ۴.۷ مگابیت در ثانیه به اینترنت رتبه ۱۰۷ جهانی و ده منطقه ای را به خود مختص كرده است. البته سرعت اتصال ایران به اینترنت در مقایسه با سال ۲۰۱۶ حدود ۳۳ درصد رشد نشان داده است. در این منطقه از جهان قطر رتبه اول را با متوسط سرعت اتصال ۱۳.۷ مگابیتی به اینترنت به خود مختص كرده است و رژیم صهیونیستی، كنیا، امارات، كویت، تركیه، آفریقای جنوبی، عربستان سعودی و مراكش برتر از ایران هستند.
علاوه بر این، متوسط سرعت اتصال به اینترنت تلفن همراه هم در ایران به ۷.۵ مگابیت در ثانیه رسیده است. در منطقه غرب آسیا و آفریقا، كنیا با سرعت اتصال ۱۳.۷ مگابیت در ثانیه در رتبه اول بوده و بعد از آن كشورهای قطر، مصر، تركیه، كویت، امارات، رژیم صهیونیستی، ایران، آفریقای جنوبی، عربستان و مراكش قرار دارند.
برای دریافت فایل كامل این گزارش به این نشانی رجوع كنید.

1397/06/05
14:06:04
5.0 / 5
4108
تگهای خبر: اینترنت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳
مجله سرگرمی

pcfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سرگرمی كامپیوتری محفوظ است

سرگرمی كامپیوتری

فناوری اطلاعات و بازیهای کامپیوتری