بسته حمایت دولت از تولیدات فناوری های اطلاعات تركیبی است

بسته حمایت دولت از تولیدات فناوری های اطلاعات تركیبی است

سرگرمی كامپیوتری: تهران- دبیر كارگروه الكترونیك، میكروالكترونیك و رباتیك ستاد توسعه فناوری اطلاعات، ارتباطات و فضای مجازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار داشت: بسته حمایتی دولت از تولیدات شركت های فناور در حوزه های مختلف همچون فناوری اطلاعات تركیبی است و تنها به بخش مالی محدود نمی گردد.


به گزارش روز سه شنبه گروه علمی ایرنا از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛ محمدرضا پورفرد در نشستی با عنوان 'چشم انداز تصویب تعرفه های پیشنهادی در حوزه های مختلف برق، الكترونیك، مخابرات و فناوری اطلاعات' كه در جهت پشتیبانی از كالاهای تولید شده داخلی و شركت های دانش بنیان برگزار شد، با تاكید بر اهمیت فعالیت شركت های دانش بنیان و فناور اظهار داشت: معاونت علمی ریاست جمهوری بعنوان یكی از اعضای 'كمیته قانون مقررات صادرات و واردات' با عنایت به اهمیت مبحث شركت های دانش بنیان در كشور، همواره درصدد حمایت لازم از این شركت ها در بحث تعرفه های واردات و صادرات بوده است.
وی با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته در ستاد توسعه فناوری اطلاعات، ارتباطات و فضای مجازی معاونت علمی اضافه كرد: معاونت علمی و ستاد توسه فناوری اطلاعات، ارتباطات و فضای مجازی در نظر دارد به نحوی از ابزار تعرفه در جهت فعالیت شركت های مختلف در حوزه هایی همچون برق، الكترونیك، مخابرات و ارتباطات بهره مند شود كه در وهله نخست از شركت های دانش بنیان و در وهله دوم از سایر شركت های فناور حمایت كند.
پورفرد با بیان این كه بخش دولت و حاكمیتی در كشور به منظور اجرایی شدن سیاست های خود ابزارهای محدودی را در اختیار دارد، اظهار نمود: بخش دولت و حاكمیت در كشور، ابزارهایی را به منظور اجرایی سازی سیاست های خود در اختیار دارد كه این ابزارها از محدودیت هایی برخوردار می باشند.
وی اضافه كرد: به عبارتی جعبه ابزار محدود دولت، در بخش هایی همچون حمایت مالی، سود بانكی، تعرفه گمركی، استاندارد و مجوزهای اعلام شده در جهت فعالیت شركت های دانش بنیان محدود می گردد بنابراین پیشنهادهای عرضه شده توسط اتحادیه ها، سندیكاها و انجمن ها به دولت می بایستی متناسب با ابزارهای دولت باشد.
دبیر كارگروه الكترونیك، میكروالكترونیك و رباتیك ستاد توسعه فناوری اطلاعات، ارتباطات و فضای مجازی معاونت علمی بیان داشت: با عنایت به ابزارهای موجود، دولت اگر بخواهد اتفاقی را در زمره فعالیت های فناورانه و دانش بنیان رقم بزند، می تواند از تركیبی از این ابزارها استفاده نماید.
پورفرد بابیان اینكه تنها بخش كوچكی از ابزارهای موجود در حوزه مالی محدود می شوند، اظهار داشت: به غیر از ابزارهای حمایتی ابزارهای مهم تری در دست دولت ها موجود است، به صورت مثال اتفاقات دانش بنیان مجوزی است كه در كشور خلق شده است و از اهمیتی به مراتب بالاتر از ابزارهای مالی است.
وی با اشاره به رویكرد اصلی حمایت تعرفه ای در كشور بیان كرد: در نگاه اول شاید این طور به نظر آید كه تعرفه ها به منظور پشتیبانی از تولیدات داخلی، به گونه ای بالا رود كه مسیر فعالیت فعالان داخلی هموار شود و این تنها مبحث اصلی است كه باید به آن پرداخت.
دبیر كارگروه الكترونیك، میكروالكترونیك و رباتیك ستاد توسعه فناوری اطلاعات، ارتباطات و فضای مجازی معاونت علمی ادامه داد: اما مسئله به این سادگی نیست و برای پشتیبانی از شركت های دانش بنیان و سایر شركت های فناور نیازمند بررسی سه مبحث اصلی همچون تضاد منافع، حمایت دائم تعرفه ای از كالاهای تولید داخل و بالا بردن غیر متعارف تعرفه هستیم.
علمی1836*2017.


1397/03/09
18:10:51
5.0 / 5
4087
تگهای خبر: فضای مجازی , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۵
مجله سرگرمی

pcfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سرگرمی كامپیوتری محفوظ است

سرگرمی كامپیوتری

فناوری اطلاعات و بازیهای کامپیوتری