مشاور وزیر ارتباطات:

اكثریت كاربران در فضای مجازی

اكثریت كاربران در فضای مجازی

به گزارش سرگرمی كامپیوتری مشاور امور بانوان و خانواده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: برپایه اطلاعات به دست آمده، زنان خانه دار كشور بیشترین استفاده كنندگان از فضای مجازی به شمار می آیند.


به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، سودابه رادفر روز سه شنبه در همایش نقش ارتباطات و فناوری اطلاعات در توان افزایی بانوان اضافه كرد: سعی كردیم كه زنان برای فضای كسب و كار از فضای مجازی هم استفاده كنند چون كه بانوان بیشتر در فضای مجازی كه پایه آنها سرگرمی و تفریحی است، شركت داشته اند.
رادفر درباره سند استراتژیك زنان در وزارت ارتباطات اظهار نمود: این سندبه منظور توان افزایی بانوان در بخش فناوری و اطلاعات تدوین شده است كه یكی از شاخصه های آن توسعه پایدار و متوازن است تا بانوان بتوانند به توانمندی ها و پتانسیل های خود برسند.
وی تصریح كرد: بیشتر هدف امور بانوان و خانواده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، توان افزایی زنان شهری و روستایی بود كه به همین منظور طرح ملی توان افزایی زنان با محور آی سی تی را در ۵۰ نقطه كشور شروع كردیم و برنامه ما در سال ۹۷ این است كه در ۲۷۰ نقطه كشور اجرایی شود و حتی در روستای ابركوه یزد این طرح را شروع كرده ایم.

** زنان جایگاه خویش را گدایی نمی كنند
مشاور امور بانوان و خانواده وزیر ارتباطات تصریح كرد: زنان جامعه ما جایگاه خودشان را گدایی نمی كنند و تلاش جدی دارند و چند برابر مردان تلاش می كنند و توانمندی خودشان را به نمایش می گذارند، البته ما نمی خواهیم مسابقه با مردان برگزار نماییم و زن و مرد را در تقابل با هم قرار بدهیم چون مردان بستر لازم برای حضور زنان در بخش های مختلف را فراهم نموده اند.
رادفر اضافه كرد: در دولت یازدهم در این وزارتخانه رشد ۲۵۰ درصدی برای حوزه زنان و انتصاب بانوان در پست های مختلف را داشتیم و تلاش در دولت دوازدهم هم بسیار جدی است تا بانوان در پست های مدیریتی قرار گیرند
وی ادامه داد: اكنون هم وزیری داریم كه معتقد به حفظ حقوق زنان و خانواده است و ما برای نخستین بار سه مدیر زن در سطح معاونت ها در این وزارتخانه داریم و مدیران كل زن در وزارت خانه هم افزایش یافته است.
رادفر ابراز امیدواری كرد كه با دیدگاهی كه رئیس جمهوری و كابینه دولت و وزرا دارند، زنان بتوانند به جایگاه واقعی خودشان دست پیدا كنند.
براساس آمار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات هم اكنون ۷۲ درصد بانوان از تلفن همراه استفاده می نمایند و۴۸ درصد از كاربران اینترنت هم بانوان هستند.
همایش نقش ارتباطات و فناوری اطلاعات در توان افزایی بانوان امروز سه شنبه در مركز همایش عای شهید قندی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور محمدجواد آذری جهرمی، معصومه ابتكار معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و سورنا ستاری معاون علمی رئیس جمهوری به مدت یك روز برگزار گردید.


 

1396/12/08
22:04:47
5.0 / 5
3939
تگهای خبر: ارتباطات و فناوری اطلاعات , كاربر , اینترنت , فضای مجازی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
مجله سرگرمی

pcfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سرگرمی كامپیوتری محفوظ است

سرگرمی كامپیوتری

فناوری اطلاعات و بازیهای کامپیوتری