با همكاری پلیس صورت می گیرد؛

شناسایی دقیق موقعیت قربانیان حملات جنایی با گوگل

شناسایی دقیق موقعیت قربانیان حملات جنایی با گوگل

سرگرمی كامپیوتری: گوگل با همكاری پلیس آمریكا در حال آزمایش فناوری تازه ای است كه به نیروهای امنیتی امكان می دهد موقعیت مكانی دقیق افرادی كه با شماره ۹۱۱ تماس می گیرند را شناسایی كنند.



به گزارش سرگرمی كامپیوتری به نقل از ورج، در دو ماه اخیر موقعیت مكانی دهها هزار نفر از افرادی كه با شماره ۹۱۱ تماس گرفته اند، به همین شیوه شناسایی شده و پلیس توانسته آنها را از مزاحمت های افراد مزاحم رهایی دهد.
اجرای این طرح آزمایشی با همكاری شركت های West Corp. و RapidSOSصورت گرفته است. هم اكنون افشای موقعیت مكانی تماس گیرندگان با شماره ۹۱۱ با همكاری اپراتورهای مخابراتی صورت می گیرد. اما تكنولوژی جدید شناسایی محل دقیق استقرار جغرافیایی ۸۰ درصد از تماس گیرندگان را در عرض ۳۰ ثانیه ممكن می كند.
اپراتورهای مخابراتی می توانستند با خطای ۱۶۰ متر موقعیت تماس گیرندگان را مشخص كنند. اما تكنولوژی جدید این رقم را به ۳۶ متر می كاهد.
پلیس امریكا می گوید این تحول به شناسایی سریع تر افراد در معرض خطر می انجامد و از این طریق می توان هر سال جان حداكثر ده هزار نفر را نجات داد. با عنایت به اینكه خیلی از افرادی كه با ۹۱۱ تماس می گیرند به زبان انگلیسی مسلط نیستند یا به دلیل شدت ترس و وحشت آدرس غلط می دهند، فناوری یادشده می تواند بسیار مثمر ثمر باشد. فناوری موقعیت یابی دقیق گوگل فعلا در ۱۴ كشور در دسترس است و استفاده كامل از آن توسط پلیس آمریكا تا پیش از آخر سال جاری میلادی آغاز می گردد.

1396/11/28
14:22:12
5.0 / 5
4535
تگهای خبر: اپراتور , تكنولوژی , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴
مجله سرگرمی

pcfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سرگرمی كامپیوتری محفوظ است

سرگرمی كامپیوتری

فناوری اطلاعات و بازیهای کامپیوتری