تقویت كسب و كارهای دیجیتال در دستور كار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است

تقویت كسب و كارهای دیجیتال در دستور كار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است

سرگرمی كامپیوتری: قزوین-معاون امور كسب و كارهای فرهنگی دیجیتال مركز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: تقویت كسب و كارهای دیجیتال با همكاری سایر نهادها و دستگاه ها در دستور كار این وزارتخانه قرار دارد.


به گزارش سرگرمی كامپیوتری به نقل از ایرنا، محمد صادق افراسیابی چهارشنبه شب در همایش فعالان شبكه های اجتماعی در قزوین با اشاره به اینكه كشور ما در حوزه كسب و كار دیجیتال با افق مطلوب فاصله بسیاری دارد، اضافه كرد: بعنوان نمونه گردش مالی بازار فناوری اطلاعات ایران در سال 94، 350 هزار میلیارد ریال بوده اما در همان سال این رقم در بازار جهانی به سه هزار و 500 میلیارد یورو می رسیده است.
وی بر تقویت آموزش به فعالان كسب و كارهای دیجیتال تصریح كرد و اظهار داشت: برپایه برآوردها 14.5 درصد چالش های كسب و كار دیجیتال به علت عدم آموزش و كمبود مهارت در نیروی انسانی است ازاین رو اگر آموزش های لازم به فعالان این حوزه ارائه نشود، این گونه طرح های كسب و كار نه تنها موفق نمی شوند بلكه صدمه هم خواهند داشت.
معاون امور كسب و كارهای فرهنگی دیجیتال مركز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: 11.3درصد چالش های این حوزه هم به همكاری نداشتن و نبود تعامل بین سازمانی ارتباط دارد.
وی افزود: بعنوان نمونه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز كسب و كارهای دیجیتال را در قالب نشر دیجیتال می دهد اما همكاری سایر دستگاه ها در این بین وجود ندارد و معافیت مالیاتی كه طبق قانون برای تمام فعالیت های فرهنگی است در این بخش صورت مورد بی توجهی قرار می گیرد.
افراسیابی همینطور بر كوشش برای محتواسازی در حوزه كسب و كارهای دیجیتال تصریح كرد و ادامه داد: محتوا در آموزش بسیار مهم است و ما هم اكنون بستر فنی جهت آموزش مجازی در این حوزه را بوجود آورده ایم.
وی در ادامه سهم ایران در زمینه استارت آپ ها را هم 0.6 درصد سهم جهان عنوان نمود و اضافه كرد: در این حوزه تنها به ظرفیت بازار داخلی بسنده و اكتفا كرده ایم.
افراسیابی ادامه داد: باید با استفاده از ظرفیت های داخلی كشور و برنامه ریزی در این زمینه در بازار كشورهای همسایه نفوذ كرده و ثروت آفرینی و كارآفرینی نماییم.
وی همینطور اظهار داشت: با استفاده از ظرفیت های حوزه فناوری اطلاعات در بخش خدمات شهری و خدمات حمل و نقل می توان كارهای زیادی را انجام داد كه هنوز در این عرصه آنگونه كه شایسته است، ورود پیدا نكرده ایم ولی در حال برنامه ریزی برای كار در این حوزه هستیم.
افراسیابی ادامه داد: فروش محتوا و كالا و سایر محتواهای فرهنگی دیجیتال هم از دیگر موارد این گونه كسب و كارها است كه هر كدام برنامه ریزی و استراتژی خاصی دارد كه آنرا دنبال می نماییم.
7388**3013
خبرنگار: پریسا نوروزی**انتشار: رضا اولادی


1396/11/26
16:16:45
5.0 / 5
4011
تگهای خبر: دیجیتال , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۱
مجله سرگرمی

pcfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سرگرمی كامپیوتری محفوظ است

سرگرمی كامپیوتری

فناوری اطلاعات و بازیهای کامپیوتری