آذری جهرمی مطرح كرد

آغاز راه اندازی 302 كیلومتر فیبر نوری در آذربایجان شرقی

آغاز راه اندازی 302 كیلومتر فیبر نوری در آذربایجان شرقی

به گزارش سرگرمی كامپیوتری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: عملیات راه اندازی 302 كیلومتر فیبر نوری در سطح آذربایجان شرقی برای رسیدن به شاخص 80 درصد پوشش روستاهای بالای 20 خانوار با اعتباری بالغ بر 70 میلیارد تومان شروع می شود.


به گزارش سرگرمی كامپیوتری به نقل از ایسنا، محمدجواد آذری جهرمی در نشست مشترك استاندار و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی كه در محل استانداری برگزار شد، بیان كرد: اقدامات دولت دوازدهم برای توسعه ارتباطات در استان آذربایجان شرقی در سه فاز طراحی شده است. فاز نخست در فروردین امسال به بهره برداری رسید و 528 دكل مخابراتی توسط شركت مخابرات و همراه اول با سرمایه گذاری 24 میلیارد تومانی به روزرسانی شد.
وی فاز دوم را راه اندازی 114 سایت مخابراتی توسط شركت ایرانسل، 81 سایت مخابراتی همراه اول و 3 سایت مخابراتی توسط رایتل عنوان نمود و اضافه كرد: با این اقدامات تكمیل پوشش مناطق شهری و اتصال 644 روستا به شبكه ملی اطلاعات انجام شد كه با سرمایه گذاری بیشتر از 26 میلیارد تومان توسط دولت و 86 میلیارد تومان توسط بخش خصوصی امروز به بهره برداری رسید.
آذری جهرمی در این نشست خاطرنشان كرد: با آغاز به كار این پروژه 89/9 درصد پوشش جمعیتی استان آذربایجان شرقی و همینطور 67 درصد روستاهای بالای 20 خانوار هم به این شبكه متصل می شوند و هدف گذاری فاز سوم رساندن این عدد تا آخر امسال به 80 درصد است.
وی افزود: عملیات راه اندازی 302 كیلومتر فیبر نوری در سطح آذربایجان شرقی برای رسیدن به شاخص 80 درصد پوشش روستاهای بالای 20 خانوار با اعتباری بالغ بر 70 میلیارد تومان شروع می شود.
وی در پاسخ به اظهارات برخی از نمایندگان استان مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان این كه منابع مالی وزارت ارتباطات محدود نیست اضافه كرد: وزارت ارتباطات علیرغم كمبود منابع مالی، تمامی تلاش خویش را برای رفع مشكلات مردم در این عرصه و در اقصی نقاط كشور به كار گرفته و با عنایت به قوانین، وظایف خویش را انجام می دهد.
وزیر ارتباطات به بخشی از تكالیف این وزارت در قانون برنامه ششم توسعه هم اشاره نمود و اظهار داشت: بر طبق این قانون، باید اقدامات لازم برای بهره مندی ۹۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار، از خدمات وزارت بهره مند شوند.
آذری جهرمی، تعداد روستاهای استان بالای ۲۰ خانوار بر مبنای آخرین سرشماری انجام شده در سال 1395 را 2020 روستا اعلام نمود و اظهار داشت: تا به امروز، ۶۷ درصد این روستاها در آذربایجان شرقی از تحت پوشش خدمات و شبكه ارتباطی قرار گرفته اند.
وی توسعه آی تی و آی سی تی در مناطق گردشگری استان را هم از اولویت های وزارت ارتباطات دانست و خاطرنشان كرد: روستاهای آذربایجان شرقی از ظرفیت های خیلی خوب گردشگری بهره مند هستند و تلاش ها برای توسعه خدمات ارتباطی در این استان با محوریت روستاها ادامه خواهد داشت.
او اضافه كرد: برخی مشكلات موجود در شهرستان های اهر، هریس و كلیبر در طول زمان حل می شود و در صورت تحقق این مهم، وضعیت استان نسبت به میانگین كشوری، بالاتر خواهد بود.
آذری جهرمی از سرقت كابل های مسی در بعضی روستاهای شهرستان كلیبر انتقاد نمود و اظهار داشت: علیرغم وجود مشكلات این چنینی، تا آخر شهریورماه سال جاری، مشكلات مربوط به قطعی تلفن های ثابت در روستاهای شهرستان كلیبر رفع می شود.
وی از سفر آتی خود به استان تا آخر تابستان و با هدف پیگیری مصوبات جلسات پیشین و كوشش برای توسعه اقتصاد دیجیتال در استان اطلاع داد.
محمدرضا پورمحمدی - استاندار آذربایجان شرقی هم در این نشست با اشاره به سفر رئیس جمهور به تبریز با قدردانی از سفر دكتر روحانی و بعضی از اعضای هیات دولت به استان قدردانی كرد و اظهار داشت: در این سفر بیشتر از ۵۲۰ طرح و پروژه در بخش های مختلف عمرانی، كشاورزی، نیرو و گردشگری اطلاع داد و اظهار داشت: كلنگ زنی و عملیات اجرایی همین تعداد پروژه هم به یمن بركت رئیس جمهور در استان شروع شد.
وی ارزش ریالی پروژه های افتتاح شده در این سفر را بیشتر از ۱۰ هزار میلیارد تومان اعلام نمود و اظهار داشت: این پروژه ها از پروژه های بسیار مهم استان هستند كه امیدواریم نقش بسیار مهمی در توسعه اقتصادی این خطه از كشور داشته باشد.
وی در بخشی از سخنان خود به آخرین وضعیت شاخصهای IDR در استان اشاره نمود و اضافه كرد: از این منظر، استان آذربایجان شرقی، استان چهاردهم كشور است و متاسفانه در چند سال قبل از جایگاه یازدهم به چهاردهم تنزل پیدا كرده و انتظار داریم شاهد توجه ویژه وزارت ارتباطات به استان آذربایجان شرقی باشیم.



1398/05/12
17:33:15
5.0 / 5
3895
تگهای خبر: ارتباطات و فناوری اطلاعات , خدمات , دیجیتال , سایت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۲
مجله سرگرمی

pcfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سرگرمی كامپیوتری محفوظ است

سرگرمی كامپیوتری

فناوری اطلاعات و بازیهای کامپیوتری