بیل گیتس همكاری با بنیاد ولیعهد سعودی را تعلیق كرد

بیل گیتس همكاری با بنیاد ولیعهد سعودی را تعلیق كرد

سرگرمی كامپیوتری: تهران - بنیاد ؛بیل و ملیندا گیتس؛ متعلق به بیل گیتس بنیانگذار شركت مایكروسافت همكاری با یك بنیاد وابسته به «محمدبن سلمان» ولیعهد سعودی را تعلیق كرد.


به گزارش صبح جمعه ایرنا به نقل از وال استریت ژورنال، تعلیق این همكاری نشان دهنده نارضایتی شركت های غربی از تعامل با عربستان به دنبال قتل «جمال خاشقچی» است.
یك سخنگوی بنیاد گیتس تصریح كرد: ربایش و قتل خاشقچی به شدت آزاردهنده است. ما تحولات جاری را با نگرانی رصد می نماییم.
بنیاد گیتس و بنیاد 'Misk' كه یك شركت رسانه های فرهنگی و آموزشی مستقر در ریاض است، سال قبل یك برنامه مشترك 10 میلیون دلاری را شروع كردند.
هدف از این برنامه كمك به جوانان در زمینه ابتكارات بهداشتی و توسعه بود. سهم بنیاد گیتس از این برنامه 5 میلیون دلار اعلام گردید.
سخنگوی بنیاد گیتس اعلام نمود: 1.5 میلیون دلار از سهم این بنیاد عرضه شده اما بقیه آن پرداخت نخواهد شد.
وی اضافه كرد: اوضاع فعلی عاملی در اتخاذ این تصمیم است.
اخیرا «ریچارد برانسون» میلیاردر انگلیسی طرح همكاری اقتصادی با عربستان را تعلیق كرد. گروه لابی گری «هاربر» در واشنگتن هم توافق با سفارت عربستان را فسخ كرد.
علاوه بر این شمار زیادی از شركت ها همچون زیمنس، جی.پی مورگان و سیتی گروپ و همینطور روسای صندوق بین المللی پول و بانك جهانی هم از شركت در یك كنفرانس سرمایه گذاری در ریاض انصراف دادند.
خاشقچی روزنامه نگار منتقد سعودی دوم اكتبر(دهم مهر) برای انجام امور مربوط به ازدواجش وارد كنسولگری عربستان در استانبول شد و در آنجا كشته شد.
مدارك و شواهد نشان داده است كه 15 مامور از نزدیكان ولیعهد عربستان كه از سوی او به استانبول اعزام شده بودند، عامل قتل خاشقچی هستند.
شبك**9423**1392


1397/08/13
12:34:12
5.0 / 5
4465
تگهای خبر: سرمایه گذاری , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۴
مجله سرگرمی

pcfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سرگرمی كامپیوتری محفوظ است

سرگرمی كامپیوتری

فناوری اطلاعات و بازیهای کامپیوتری