فناوری و پژوهش كلید راهبری امور توسعه ای استان مركزی است

فناوری و پژوهش كلید راهبری امور توسعه ای استان مركزی است

سرگرمی كامپیوتری: اراك - معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مركزی اظهار داشت: تكیه بر فناوری و پژوهش در امور اجرایی و توسعه ای استان كلید پیشرفت و موفقیت است و تمامی بخش ها باید نهادینه شدن این مهم را سرلوحه ماموریت ها قرار دهند.


به گزارش سرگرمی كامپیوتری به نقل از ایرنا، «سعید فرخی» روز چهارشنبه در سومین نشست كارگروه تخصصی آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان مركزی در استانداری این استان، اضافه كرد: پژوهش بعنوان سرمایه كلیدی و اساس هر فعالیت استان باید جدی گرفته شده و از امور بی برنامه و فاقد مطالعه جلوگیری شود.
وی با اشاره به هفته پژوهش اظهار نمود: دومین نمایشگاه فناوری های پیشرفته در هفته پژوهش در استان برگزار می گردد كه كمیته های برگزاری این رخداد مهم شكل گرفته است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعهد منابع استان مركزی بیان كرد: چهار كمیته اجرایی، علمی، تبلیغات و اطلاع رسانی و كمیته تجاری سازی برای برگزاری هر چه باشكوهتر این نمایشگاه تشكیل شده است.
فرخی خاطرنشان كرد: دومین نمایشگاه فناوری های پیشرفته استان مركزی از 12 تا 16 آذرماه امسال در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی غرب كشور در اراك برگزار می گردد.
وی بیان كرد: محصولات و فناوری های جدیدی كه از جانب دانشگاه ها، شركت های دانش بنیان، مراكز تولید فناوری و آرندی شركت های تولیدی در طول یك سال ارائه شده به مدت چهار روز در این نمایشگاه به معرض دید عموم گذاشته می گردد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مركزی تصریح كرد: 25 آذرماه در تقویم ملی كشور بعنوان روز پژوهش نامگذاری شده اما برای جلوگیری از تداخل برنامه های استانی با برنامه های ملی، برنامه های استانی 10 روز زودتر از برنامه های ملی انجام می گردد.
فرخی بیان كرد: بر مبنای حكمی از جانب استاندار مركزی، «سعید حمیدی» رئیس دانشگاه اراك بعنوان دبیر برگزاری هفته پژوهش استان مركزی منصوب شده است.
وی افزود: اعتبارات پژوهشی دستگاه های اجرایی امسال تجمیع شده و دستگاه ها متناسب با رشته فعالیت خودشان در حوزه های مختلف صنعتی، كشاورزی و فرهنگی و خدمات در شورای برنامه ریزی و توسعه استان 10 طرح پژوهشی انتخاب شده و مجری این طرح ها هم با استفاده از فراخوان انتخاب می شوند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مركزی اظهار داشت: پژوهش و تحقیق باید علمی وكاربردی باشد و ارج نهادن به جایگاه پژوهشگران وپژوهندگان عرصه دانش، عامل موثر پیشرفت جوامع به حساب می آید.
وی افزود: یكی از وظایف اصلی دانشگاه ها و مراكز علمی كشور تحقیق و پژوهش در شاخه های مختلف علوم برای جا نماندن از عصر فرا صنعتی است.
25 آذرماه بعنوان روز پژوهش نامگذاری شده است.
3017/6013/


1397/07/26
18:13:56
5.0 / 5
4427
تگهای خبر: خدمات , شركت , صنعت , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳
مجله سرگرمی

pcfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سرگرمی كامپیوتری محفوظ است

سرگرمی كامپیوتری

فناوری اطلاعات و بازیهای کامپیوتری