دبیر ستاد توسعه فناوری اطلاعات:

نمایشگاه دانش بنیان، دروازه ورود به بازارهای بین المللی است

نمایشگاه دانش بنیان، دروازه ورود به بازارهای بین المللی است

سرگرمی كامپیوتری: تهران- دبیر ستاد توسعه فناوری اطلاعات، ارتباطات و فضای مجازی رئیس جمهوری اظهار داشت: دغدغه شركت های دانش بنیان، فروش تولیدات و محصولات است و برگزاری نمایشگاه، می تواند دروازه های ورود به بازارهای بین المللی را برای این شركت ها بگشاید.


به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، مهدی فقیهی در مراسم بازگشایی دومین نمایشگاه شركتهای دانش بنیان، خلاق و فناور اضافه كرد: فروش محصولات شركت های دانش بنیان، آن در هم در شرایط بحران ارزی و منطقه ای كنونی كشور، از دغدغه های اصلی صاحبان این شركت ها است. هدف اصلی برگزاری این نمایشگاه رفع این مشكل و بازارسازی و بازاریابی محصولات دانش بنیان است.
وی افزود: همینطور در این نمایشگاه تلاش می گردد تا پتانسیل بازارهای نه تنها داخلی بلكه بازارهای بین المللی به نحوی شناخته شود تا در جهت آن، بر روی طرح هایی كه در نظر گرفته شده، تمركز بیشتری صورت گیرد.
دبیر ستاد توسعه فناوری اطلاعات خاطرنشان كرد: این نمایشگاه می تواند دروازه های ورود به بازارهای بین المللی را برای شركت های دانش بنیان بگشاید به شرطی كه این شركت ها همكاری كنند و اطلاعات خویش را در اختیار ما قرار دهند.
فقیهی، با اشاره به موفقیت های حاصل شده از برگزاری اولین نمایشگاه شركت های دانش بنیان و شناسایی توانمندی های مختلف در آن، اظهار داشت: تهیه یك سامانه و كتاب محصولات دانش بنیان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات به زبان لاتین، دستاورد اولین نمایشگاه بود كه توانست تا حدی در معرفی شركت ها موفق عمل كند. به صورتی كه در جلسات و تفاهمنامه هایی كه با طرف های خارجی و هیات های تجاری داشتیم، این كتاب كارآمد بوده و در بعضی موارد هم عامل ورود به نقطه تجارت مشترك میان شركت ها شده است.
فقیهی حركت به سمت بازارسازی در فضای بین الملل را مشروط به دو مساله عنوان نمود و اظهار داشت: در سایه حمایت های دولتی در جهت تولید محصولات دانش بنیان و به روزرسانی و متناسب بودن این محصولات با بازارهای جهانی، می توان به سمت جهانی سازی شركت ها گام برداشت.
وی اضافه كرد: باید تمام تلاش ها را به مراحل طراحی، ساخت و نهایی كردن ورود به بازار معطوف نماییم و فقط به تولید تجهیزات به صورت صِرف اكتفا نكنیم.
دومین نمایشگاه شركت های دانش بنیان، خلاق و فناور كشور، با حضور بیشتر از ۱۰۰ شركت برگزیده از میان سه هزار و 700 شركت دانش بنیان و خلاق از سراسر كشور، از امروز تا 22 مهره در محل دائمی نمایشگاه های تخصصی شهرداری تهران در بوستان گفت و گو برپا خواهد بود.
علمی * 9294* 3063


1397/07/20
23:24:26
5.0 / 5
4378
تگهای خبر: شركت , فضای مجازی , فناوری , محصولات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۴
مجله سرگرمی

pcfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سرگرمی كامپیوتری محفوظ است

سرگرمی كامپیوتری

فناوری اطلاعات و بازیهای کامپیوتری