آزمایشگاه فایكولب پژوهشكده خلیج فارس افتتاح شد

آزمایشگاه فایكولب پژوهشكده خلیج فارس افتتاح شد

سرگرمی كامپیوتری: بوشهر- آزمایشگاه ؛فایكولب؛ پژوهشكده خلیج فارس بوشهر با هدف تامین نیازهای تحقیقاتی پژوهشگران و علاقه مندان در رابطه با حوزه زیست فناوری جلبك ها افتتاح شد.


رئیس پژوهشكده خلیج فارس بوشهر روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اضافه كرد: این آزمایشگاه اكنون آماده همكاری با مراكز تحقیقاتی و پژوهشگران و واگذاری بصورت اجاره به بخش خصوصی است.
محمود نفیسی بهابادی اضافه كرد: همچون خدمات قابل عرضه در این آزمایشگاه می توان به عرضه ریزجلبك های با ارزش تجاری (شامل اسپیرولینا پلاتنسیس، كلرلا ولگاریس، دونالیلا سالینا، پاراكلرا، نانو كلروپسیس، كیتوسروس، نوستوك و غیره) به صورت استوك زنده است.
وی تصریح كرد: عرضه درشت جلبك های سواحل خلیج فارس (شامل سارگاسوم آنگوستیفولیوم، گراسیلاریا كورتیكاتا، كالرپا، انترومورفا، پادینا، اكانتوفورا وغیرو) به صورت بیومس خشك و پودر شده برای مطالعات غذایی، دارویی و آرایشی و بهداشتی از دیگر قابلیت های این آزمایشگاه است.
رئیس پژوهشگاه دانشگاه خلیج فارس افزود: همینطور تجهیزات و فضای آزمایشگاهی موجود، امكان مطالعات و پژوهش های در رابطه با شناسایی، رشد و تولید، ریزجلبك ها درشرایط ایزوله و فرآوری و تولید محصولات مبتنی بر جلبك را دارا است.
نفیسی در بخش دیگری ازسخنان خود تصریح كرد: سواحل جذر و مدی استان بوشهر غنی از درشت جلبك ها است كه جلبك های سارگاسوم وگراسیلاریا از عمده ترین آنهاست.
وی اضافه كرد: ریزجلبك ها منابع مغذی جایگزین و جدید از مواد طبیعی هستند كه می توانند در توسعه مواد غذایی جدید مورد استفاده قرار گیرند.
نفیسی عنوان كرد: تركیبات فعال بیولوژیكی به صورت طبیعی درون سلول ریزجلبك ها محصور شده و قادر به مقاومت در برابر شرایط سخت تكنولوژیكی در فرایند های غذایی هستند.
وی خاطرنشان كرد: این موجودات زنده می توانند بعنوان منبع مواد معدنی، مورد بهره برداری در ابعاد صنعتی، كشاورزی، دارویی و غذایی مطرح باشند.
نفیسی بیان كرد: هم اكنون تكنولوژی های مدرن برای تولید و بهره برداری از جلبك ها در كشورهای صنعتی و پیشرفته جهان مورد استفاده قرار گرفته و در ایران هم تحقیقات وپژوهش های بسیاری برای معرفی و استخراج متابولیت های با كاربرد غذایی، دارویی و آرایشی-بهداشتی از جلبك ها انجام شده است.
وی اظهار داشت: این اقدام ها را می توان بعنوان گام های اولیه و موثر در جهت تولید صنعتی جلبك به شمار آورد.
7212/6043


1397/07/17
13:23:05
5.0 / 5
4281
تگهای خبر: تكنولوژی , خدمات , صنعت , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳
مجله سرگرمی

pcfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سرگرمی كامپیوتری محفوظ است

سرگرمی كامپیوتری

فناوری اطلاعات و بازیهای کامپیوتری