محصولات دانش بنیان گواهی انطباق دریافت می كنند

محصولات دانش بنیان گواهی انطباق دریافت می كنند

سرگرمی كامپیوتری: تهران- مدیر كل اداره كل استاندارد استان تهران اظهار داشت: گواهی انطباق و فرآورده دانش بنیان برای نخستین بار توسط اداره كل استاندارد استان تهران صادر شد.


به گزارش سرگرمی كامپیوتری به نقل از ایرنا، محمود رضا طاهری روز سه شنبه در نشستی با خبرنگاران تصریح كرد: با عنایت به بحث اقتصاد مقاومتی در كشور، چهار گواهی انطباق و گواهی فرایند برای نخستین بار برای محصولات دانش بنیان توسط اداره كل استاندارد استان تهران طی 2 هفته اخیر صادر شده و محصولات دانش بنیان با دریافت این گواهی می توانند در بازارهای داخلی و خارجی فعالیت كنند.
وی با بیان این كه ما بعنوان مدیران اجرایی و مجموعه ای از نظام باید پاسخگوی جامعه باشیم اظهار داشت: شهروندان این حق را دارند كه از وجود واحدهای متخلف و همینطور ابطال پرونده استاندارد واحدهای تولیدی اطلاع پیدا كرده و از كنترل آن ها توسط مقام مجاز اطمینان حاصل كنند و این از مهم ترین وظایف قانونی این اداره است.
مدیر كل اداره استاندارد استان تهران همینطور با اشاره به این كه تقلب همیشه وجود دارد اظهار داشت: ما نمی توانیم با تمام متخلفان برخورد نماییم و برای حل این مورد مردم باید آگاهی خویش را ارتقا بدهند و همانند كشورهای پیشرفته، فرهنگ جامعه را در این زمینه به حدی افزایش دهیم كه مردم محصولاتی را كه توسط سازمان مجاز (استاندارد) تایید نشده را انتخاب نكنند چون كه متحمل پرداخت هزینه گزافی می شوند.
وی بعنوان نمونه در این زمینه اظهار داشت: هنگامی كه شهروندان از سالم بودن شیر اطمینان ندارند تلاش در جوشاندن آن به مدت 20 دقیقه می كنند كه با این كار تمام خاصیت شیر را از بین می برند و به جای این كار اگر آب مصرف كنند بهتر است و یا در صورتیكه شیر از دام بیمار به دست آمده باشد برغم چربی و خوشمزگی آن، مصرف كننده را به تب مالت دچار كرده كه سلامتی فرد را به خطر می اندازد.
طاهری تصریح كرد: بیشتر افراد جامعه فكر می كنند كه استاندارد فقط در جهت منافع مصرف كننده قدم بر می دارد در صورتیكه استاندارد كردن از پایه های علم و فن آوری در دنیا است و این تولید كنندگان هستند كه با استاندارد كردن محصولات خود سود بیشتری می برند و مصرف كننده فقط سلامتی خویش را در این چرخه تضمین می نماید.
این مقام مسئول در پاسخ به سئوال خبرنگار ایرنا در ارتباط با حادثه پله برقی روز دوشنبه پانزدهم مرداد ماه امسال درایستگاه میرداماد و میزان كنترل و نظارت این اداره بر پله برقی ها اظهار داشت: با عنایت به این كه مسئول بهره برداری 80 درصد پله برقی های شهری، شهرداری می باشد با این وجود اداره كل استاندارد استان تهران هم طرح بازدید و كنترل پله برقی را در كارگروه استاندارد مطرح كرده كه در صورت تامین اعتبار، در این زمینه اقدام خواهد نمود.
وی با بیان این كه پله های برقی ها با مشكل زیر ساختی همچون در هنگام نصب و نگه داری آن مواجهند اضافه كرد: باید سازمان متولی موارد فوق را كنترل نماید و از جانب دیگر كنترلی توسط دستگاه هایی كه مبادرت به نصب آن ها می كنند صورت گیرد كه اگر مربوط به حوزه شهری است كنترل توسط دستگاه خدمات رسانی شهرداری و چنانچه متعلق به مترو است توسط شركت مترو صورت گیرد.
طاهری خاطرنشان كرد: از نظر اداره كل استاندارد استان تهران، هر محصولی كه علامت استاندارد داشته باشد تحت كنترل ما است كه ما با انجام آزمون از نمونه های بازار و حتی سوپر ماركت های محلات در این زمینه اطلاع رسانی می نماییم.
طاهری در ارتباط با چگونگی انجام بازرسی های این اداره اظهار داشت: این اداره سالی چهار بازرسی انجام می دهد كه سه بازرسی توسط شركت ها و آزمایشگاه های بازرسی همكار كه مورد تایید این اداره می باشند (از 2 هزار و 400 آزمایشگاه بازرسی همكار، سهم تهران 300 آزمایشگاه) صورت می گیرد به این صورت كه عمل بازرسی توسط شركت بازرسی همكار و عملیات آزمون هم توسط آزمایشگاه همكار صورت می گیرد و در نهایت اداره كل استاندارد، فعالیت آن ها را كنترل خواهد نمود.
مدیر كل اداره كل استاندارد استان تهران اضافه كرد: هم اكنون یك هزار و 847 واحد تولیدی و یكهزار و 200 واحد سازنده طلا و همینطور 16 تله كابین و تله سیژ تحت پوشش اداره كل استاندارد هستند كه 12 تله كابین مجوز داشته و چهار تله كابین پلمپ و در حال رفع عیب می باشند.
وی افزود: 153 شهربازی با سه هزار و561 تجهیزات دارای گواهی بهره برداری است كه در صورت عدم دریافت گواهی مربوطه حق بهره برداری نخواهند داشت.
طاهری افزود: تعداد سه هزار و 345 پروانه های الزامی و 520 پروانه تشویقی برای پنج هزار و 874 فراورده تولیدی در استان تهران صادر شده كه تابحال اعتبار دارند و 378 پروانه معیار مصرف انرژی برای خطوط تولیدی واحدها صادر گردیده است.
طاهری اضافه كرد: یك هزار و 600 استاندارد در حال تدوین و تجدید نظر در استان تهران داریم و بالغ بر 25 درصد استانداردهای كل كشور در استان تهران توسط كارشناسان بخش خصوصی تدوین و تجدید نظر می گردد.
تهرام/1735//1348


1397/05/17
16:18:17
5.0 / 5
4544
تگهای خبر: محصولات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۵
مجله سرگرمی

pcfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سرگرمی كامپیوتری محفوظ است

سرگرمی كامپیوتری

فناوری اطلاعات و بازیهای کامپیوتری