طی تحقیق دانشگاه آكسفورد؛

احزاب سیاسی ۴۸ كشور اخبار جعلی منتشر می كنند

احزاب سیاسی ۴۸ كشور اخبار جعلی منتشر می كنند

سرگرمی كامپیوتری: طبق تحقیقی جدید احزاب سیاسی ۴۸ كشور دنیا با اخبار و حساب های كاربری تقلبی افراد را گمراه كرده اند. در یك پنجم این كشورها اطلاعات دروغ با استفاده از تلگرام، واتس اپ و وی چت انتشار یافته است.



به گزارش سرگرمی كامپیوتری به نقل از دیلی میل، اخبار و حساب های كاربری تقلبی به سرعت در سراسر جهان در حال گسترش هستند.
درهمین راستا تحقیق جدید دانشگاه اكسفورد نشان داده است این روندها در شبكه های اجتماعی به صورت گسترده ترویج یافته اند. محققان تخمین می زنند سال قبل در ۴۸ كشور دولت ها و احزاب سیاسی كمپین های دستكاری و گمراه كردن كاربران اینترنتی را اجرا كردند.
حال آنكه محققان در بررسی اطلاعات مربوط به شبكه های اجتماعی بین سال های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ متوجه شدند ۲۸ كشور چنین روندی را در پیش گرفته بودند.
سامانتا بردشاو یكی از مولفان تحقیق در این باره می گوید: بخش اعظم این رشد فعالیت مربوط به احزاب سیاسی است كه اطلاعات تقلبی و اخبار دروغین را در بازه زمانی انتخابات منتشر می كنند. اكنون احزاب سیاسی بیشتری از استراتژی های به كارگرفته شده طی برگزیت(خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) و انتخابات ریاست جمهوری آمریكا استفاده می نمایند. به عبارت دیگر استفاده از بات ها، اخبار تقلبی و ترویج اطلاعات دروغین برای دستكاری فرایندها و گمراه كردن رای دهندگان بیشتر شده است.
محققان دستكاری در رسانه های اجتماعی را یك تهدید مهم به منظور زندگی عموم مردم نامیده اند كه از اعتبار رسانه ها، موسسات عمومی و علمی می كاهد.
این در حالی است كه تحقیق نشان داد روسیه یكی از كشورهایی است كه برنامه های گسترده و هماهنگ شده دستكاری شبكه های اجتماعی را انجام می دهد. همینطور این برنامه ها انتشار اخبار و اطلاعات دروغین از پلت فرم هایی مانند فیسبوك و توئیتر فراتر رفته است.
محققان متوجه شدند در یك پنجم ۴۸ كشور مورد مطالعه، كمپین های ترویج اطلاعات دروغ ازطریق اپلیكیشن هایی مانند واتس اپ، تلگرام و وی چت انجام شده است.
همچنین طبق نتایج این پژوهش عملیات های سایبری در برزیل، آلمان، مكزیك، تایوان و ایالت متحده آمریكا روش هایی برای اجتناب از ردیابی شدن و متوقف كردن حساب های كاربری ربات یافته اند.

1397/04/30
20:16:00
5.0 / 5
4383
تگهای خبر: كاربر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۱
مجله سرگرمی

pcfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سرگرمی كامپیوتری محفوظ است

سرگرمی كامپیوتری

فناوری اطلاعات و بازیهای کامپیوتری