آسیب پذیری جدید برای هكرها؛

سرقت اطلاعات كاربران فیس بوك با استفاده از فایرفاكس و كروم

سرقت اطلاعات كاربران فیس بوك با استفاده از فایرفاكس و كروم

سرگرمی كامپیوتری: شركت های گوگل و موزیلا اخیرا برای رفع صدمه پذیری هایی خطرناك در مرورگرهای كروم و فایرفاكس وصله های امنیتی عرضه نموده اند.



به گزارش سرگرمی كامپیوتری به نقل از زددی نت، این صدمه پذیری ها به مهاجمان و هكرها امكان می دهد تا اسامی كاربری و تصاویر شناسه های افراد در فیس بوك را سرقت كنند و حتی از لایك های كاربران آگاه شوند.
نقص امنیتی یادشده مربوط به یكی از قابلیت های این دو مرورگر موسوم به Cascading Style Sheets (CSS) است كه در قالب بخشی از استاندارد CSS۳ در سال ۲۰۱۶ معرفی گردید.
آسیب پذیری مذكور سبب می گردد تا داده های خصوصی كاربران در صورت بازدید از فیس بوك و ورود به این شبكه اجتماعی به سرقت رود.
مساله نگران كننده این است كه مشكل مذكور تنها محدود به فیس بوك نیست و از این روش می توان برای سرقت اطلاعات از هر وب سایتی كه نیاز به لاگین یا ورود نام كاربری و كلمه عبور دارد، بهره برد.
گوگل برای رفع این مشكل وصله ای را همراه با نسخه ۶۳ مرورگر كروم عرضه نمود و در نسخه های بعدی هم صدمه پذیری یادشده را برطرف كرد. موزیلا هم دو هفته قبل با عرضه وصله ای برای نسخه ۶۰ مرورگر فایرفاكس این مشكل را برطرف كرد. این مشكل در دو مرورگر Internet Explorer و Edgeمایكروسافت وجود ندارد.

1397/03/12
14:26:52
5.0 / 5
4431
تگهای خبر: كاربر , گوگل
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳
مجله سرگرمی

pcfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سرگرمی كامپیوتری محفوظ است

سرگرمی كامپیوتری

فناوری اطلاعات و بازیهای کامپیوتری