پس از رسوایی های اخیر؛

فیس بوك ۲۰۰ برنامه مشكوك به سرقت اطلاعات كاربران را تعلیق كرد

فیس بوك ۲۰۰ برنامه مشكوك به سرقت اطلاعات كاربران را تعلیق كرد

سرگرمی كامپیوتری: فیس بوك كه در حال تحقیقات در مورد عملكرد برنامه های ثالثی است كه با استفاده از این شبكه اجتماعی به داده های خصوصی افراد دسترسی می یابند، ۲۰۰ مورد از این برنامه ها را تعلیق كرده است.



به گزارش سرگرمی كامپیوتری به نقل از ورج، بررسی این مورد بعد از آن صورت می گیرد كه شركت كمبریج آنالیتیكا با طراحی یك تست روانشناسی و منوط كردن اجرای آن به اتصال كاربران به حساب خود در فیس بوك توانست داده های خصوصی حدود ۹۰ میلیون كاربر را به صورت مخفیانه و بدون كسب اجازه از آنها به دست آورد.
هنوز مشخص نمی باشد كه آیا برنامه های تعلیق شده مرتكب تخلف علنی شده اند و از دسترسی خود به اطلاعات شخصی افراد در این شبكه اجتماعی سوءاستفاده كرده اند یا خیر. اما فیس بوك می گوید با عنایت به نگرانی هایی كه دارد، تا زمان تكمیل تحقیقات به تعلیق این برنامه ها ادامه می دهد.
فیس بوك برای تكمیل تحقیقات خود مصاحبه هایی را با برنامه نویسان برنامه های مذكور انجام داده و خواهان دریافت اطلاعات در مورد داده های مذكور می گردد.
مدیران این شركت می گویند طی روزهای آینده هم تحقیقات خود در این زمینه را ادامه خواهند داد و ضمن بلوكه كردن برنامه های متخلف در این زمینه به كاربران هم اطلاع رسانی خواهند كرد.

1397/02/25
14:55:18
5.0 / 5
3584
تگهای خبر: كاربر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴
مجله سرگرمی

pcfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سرگرمی كامپیوتری محفوظ است

سرگرمی كامپیوتری

فناوری اطلاعات و بازیهای کامپیوتری