اینترنت به كمك درمان در كهگیلویه و بویراحمد می آید

اینترنت به كمك درمان در كهگیلویه و بویراحمد می آید

سرگرمی كامپیوتری: یاسوج- رئیس دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی، درمانی كهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: با كمك نرم افزارهای پزشكی از طریق دور از نظرات متخصصان بزرگ كشور در زمان های مورد نیاز برای درمان بیماران استان استفاده می گردد.


اورنگ ایلامی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تصریح كرد: نرم افزار این سامانه در كهگیلویه و بویراحمد نصب شده و از ابتدای هفته سلامت بهره برداری می گردد.
اول تا هفتم اردیبهشت هر سال به نام هفته سلامت نامگذاری شده است.
وی اظهار نمود: با استفاده از این نرم افزار از ارجاع بیماران به استان های دیگر بی نیاز خواهیم شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی، درمانی كهگیلویه و بویراحمد همینطور از نصب نرم افزار نوار قلب از طریق دور در این استان اطلاع داد و اضافه كرد: در صورتی كه تكنسین اورژانس در یكی از نقاط دور افتاده نوار قلب بیمار را برای پزشكان متخصص ارسال نماید، پزشك به صورت آنلاین بعد از بررسی نظر كارشناسی را برای درمان عرضه می دهد.
ایلامی خاطرنشان كرد: هم اكنون پایش اورژانس های سراسر استان با استفاده از نرم افزارهای هوشمند در كهگیلویه و بویراحمد در حال بهره برداری است.
وی اظهار داشت: در این طرح كه برای پیشگیری از سهل انگاری مورد استفاده قرار می گیرد در تمام 24 ساعت شبانه روز از لحظه تحویل بیمار تا تمام مراحل درمان به صورت هوشمند نظارت می گردد.
ایلامی تصریح كرد: همزمان با هفته سلامت 70 برنامه در این استان اجرا می گردد.
وی بیان كرد: اندازه گیری قند خون، چربی خون، فشار خون، قد و وزن و دادن داروهای لازم همچون مهمترین این برنامه هاست.
ایلامی اظهار داشت: شعار هفته سلامت امسال هم «پوشش همگانی سلامت، برای همه و در همه جا» است.
وی اضافه كرد: این خدمات با برپایی چادرهای سلامت و برگزاری پیاده روی های عمومی در نقاط مختلف كهگیلویه و بویراحمد به مردم استان عرضه خواهد شد.
ایلامی عنوان كرد: فاز نخست اتفاقات و درمانگاه های سرپایی بیمارستان شهید جلیل هم در هفته سلامت افتتاح می گردد.
وی بهره برداری از چند طرح عمرانی نظیر اورژانس های جاده ای و شهری، خانه پزشك، پایگاه سلامت همزمان با هفته سلامت امسال را از دیگر برنامه های پیش بینی شده در هفته سلامت امسال است.
مجموع تخت های موجود در بیمارستان های استان كهگیلویه و بویراحمد 980 تخت است كه 715 مورد از آن مربوط به بیمارستان های دولتی و دانشگاهی است.
براساس نیازسنجی ها علاوه بر تخت های موجود 700 تخت دیگر برای خدمات رسانی بهینه در حوزه سلامت باید راه اندازی شود.
با بهره برداری از سه بیمارستان در حال تكمیل شامل 283 تختخوابی یاسوج، 100 تختخوابی گچساران و 32 تختخوابی باشت شمار تخت های بیمارستانی در استان به بیش از یك هزار تخت خواهد رسید.
بر اساس چشم انداز 1404 و هدفگذاری دولت دوازدهم تعداد تخت های بیمارستان در كشور و در مراكز استان ها به ازای هر هزار نفر یك و نیم تخت و در سایر شهرستان ها هم به یك تخت خواهد رسید كه البته استاندارد جهانی به ازای هر هزار نفر 2 و نیم تخت است.
از 234 پزشك این استان 199 نفر متخصص هستند.
استان 713 هزار نفری كهگیلویه و بویراحمد در جنوب غربی ایران قرار دارد.
8143/6110


1397/01/27
16:13:15
5.0 / 5
4177
تگهای خبر: هوشمند
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۲
مجله سرگرمی

pcfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سرگرمی كامپیوتری محفوظ است

سرگرمی كامپیوتری

فناوری اطلاعات و بازیهای کامپیوتری