افشای اطلاعات تازه در مورد پردازنده كوانتومی گوگل

افشای اطلاعات تازه در مورد پردازنده كوانتومی گوگل

سرگرمی كامپیوتری: تاكنون اطلاعات چندانی در مورد تولید پردازنده كوانتومی توسط گوگل در دست نبود، اما حالا مشخص شده كه این شركت یك پردازنده كوانتومی قدرتمند به نام بریستلكن طراحی نموده است.



به گزارش سرگرمی كامپیوتری به نقل از فیوچریسم، از چند سال قبل اخباری در مورد تولید پردازنده های كوانتومی توسط آی بی ام به گوش می رسد. اما گوگل هم با تولید پردازنده Bristlecone نشان داده كه نمی خواهد از رقبای خود عقب بیفتد.
بیت های كوانتومی یا كیوبیت واحد اصلی اطلاعات در پردازنده های كوانتومی است و هر چقدر تعداد كیوبیت های یك پردازنده بیشتر باشد، اطلاعات قابل پردازش توسط آن و قدرت این پردازنده بیشتر است.
آی بی ام در ماه های اخیر موفق به تولید یك پردازنده ۵۰ كیوبیتی شده، اما Bristlecone از توان پردازش ۷۲ كیوبیتی برخوردار می باشد.
پردازنده های كامپیوتر های كوانتومی باید در فضایی به شدت سرد كار كنند تا از شوك ناگهانی و خرابی جان به در ببرند و حتی تولید صدای ناگهانی و پیش بینی نشده ممكن است عملكرد آنها را مختل كند.
تا به حال نرخ خطای بهترین پردازنده های كوانتومی كمتر از ۰.۵ درصد به ازای هر دو كیوبیت بوده است. اما گوگل مدعی است نرخ خطای پردازنده Bristlecone كمتر از این رقم است. هر چند گوگل رقم دقیق آن را افشا نكرده است.
شركت های فناوری امیدوارند در آینده نزدیك قادر به تولید كامپیوتر های كوانتومی با پردازشگرهای ۱۰۰ كیوبیتی باشند، تحقق این هدف تولید ابررایانه هایی را ممكن می كند كه توان پردازش بسیار بالایی داشته و قادر به انجام دهها وظیفه برنامه ریزی شده به صورت همزمان هستند.

1396/12/17
20:40:32
5.0 / 5
4254
تگهای خبر: كامپیوتر , گوگل
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
مجله سرگرمی

pcfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سرگرمی كامپیوتری محفوظ است

سرگرمی كامپیوتری

فناوری اطلاعات و بازیهای کامپیوتری