نمایشگاه ملی كار، اولین جرقه پیوند دانشگاه و صنعت

نمایشگاه ملی كار، اولین جرقه پیوند دانشگاه و صنعت

سرگرمی كامپیوتری: تهران - اولین نمایشگاه ملی كار امروز شنبه در بوستان گفتگو بكار خود تمام كرد، نمایشگاهی كه برپایی آن به طورحتم اولین جرقه و تبلور هرچند كوچك پیوند دانشگاه و بخش صنعت به حساب می آید.


به گزارش خبرنگار گروه علمی ایرنا، بوستان گفتگوی تهران از سوم تا پنجم اسفندماه جاری میزبان اولین نمایشگاه ملی كار بود، نمایشگاهی كه با حمایت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و و حمایت بخش صنعت برگزار گردید.
رویدادی نو در سطح ملی كه به قول محمد شریف خانی دبیر نمایشگاه كار ایران در آن بیش از 800 فرصت شغلی از جانب 100 شركت های بزرگ، كوچك و همینطور دانش بنیان معرفی و شركت های حاضر در اولین نمایشگاه ملی كار بصورت میانگین حدود هشت موقعیت شغلی در معرض استخدام بازدیدكنندگان قرار گرفت.
وی كه با خبرنگار گروه علمی ایرنا، سخن می گفت، در مورد نوع رشته های استخدامی هم تصریح كرد: عمده رشته ها در حوزه فنی و مهندسی و البته وب، گرافیك، فروش و حسابداری همچون مشاغل عرضه شده در این نمایشگاه بود.
شریف زاده اظهاركرد: در این نمایشگاه حدود 70 شركت ایرانی در حوزه های مختلف همچون كامپیوتر، نرم افزار، مخابرات و سرمایه گذاری در سه سالن تهران و گلستان مخصوص برندها و شركت های بزرگ و همینطور یك سالن جانبی مخصوص 20 شركت های دانش بنیان و استارت آپ های نوپا مستقر شده و به جذب نیرو پرداختند.

**دانشجویانی كه بدنبال فضایی برای كار و كسب تجربه هستند
در مقابل غرفه یك شركت غذایی سه دانشجوی دختر دانشگاه آزاد در حال پركردن رزومه كاری برای استخدام هستند، همگی سال 95 دانشجو شده اند و با استفاده از یك سایت اینترنتی در حوزه كسب وكار متوجه برگزاری چنین نمایشگاه شده اند.
مریم كهنسال یكی از این دانشجویان در گفت و گو با خبرنگار گروه علمی ایرنا، می گوید: رشته دانشگاهی اش مهندسی صنایع غذایی است و برای كارآموزی و استخدام غیر رسمی به این نمایشگاه آمده اند.
زهرا غلامی هم اظهاركرد: ما بیشتر به دنبال جایی می گردیم كه بتوانیم در رشته درسی مان تجربه كسب نماییم تا پس از فارغ التحصیلی بتوانیم با محیط كار آشنا شویم.
محدثه سمیعی هم با تاكید براینكه، ارتباط دانشگاه با صنعت باید بیشتر شود، اظهار داشت: فضای كارآموزی دانشجویان در بخش صنعت بایستی بیشتر شده باید فرصت اشتغال نیمه وقت دانشجویان در بخش صنعت بصورت كارآموز برای كسب تجربه مهیا شود.
وی با بیان اینكه، متاسفانه درحال حاضر دانشجویان ما بعد از فراغت از تحصیل كاملا با فضای كار غریبه هستند و هیچ اطلاعاتی از بخش صنعت و بازار ندارند اضافه كرد: این در شرایطی است كه اگر این دانشجویان در حین تحصیل در كنار درس وارد فضای كار شوند، آینده بسیار بهتری خواهند داشت چراكه هم تجربه كسب می كنند و بخش صنعت هم قوی تر می گردد.
مهدی عجمی یكی ازدانشجویان ترم آخر كارشناسی مهندسی صنایع از دانشگاه علم و صنعت است كه بوسیله یكی از دوستان خود با این نمایشگاه آشنا شده است در مورد علت حضور خود در این نمایشگاه به ایرنا اظهار داشت: برای آشنایی با فضای بازار كار و پیداكردن شغل به این نمایشگاه آمده ام
وی اضافه كرد: چند تا غرفه دیدم و حوزه هایی كه مورد نیاز است بیشتر نرم افزاری بود و با رشته من زیاد همخوانی نداشته است البته بصورت كلی برگزاری این نمایشگاه خیلی خوب است و شركت های خیلی بزرگی شركت كرده اند و موقعیت های شغلی خوبی هم پیشهاد كرده اند.
این دانشجو هم ضمن اظهار تاسف از نبود مراكزی برای بروز استعدادهای افرادی كه از دانشگاه فارع التحصیل می شوند اظهاركرد: به صورت حتم برگزاری این نوع نمایشگاه ها در پیوند مراكز علمی و بازار كار بسیار راهگشا و امیواركننده است.
محمد سجاد سالكی كه از فارغ التحصیلان رشته حقوق دانشگاه علامه طباطبایی 24 ساله دیگر جوان حاضر در اولین نمایشگاه ملی كار كه در حال عرضه رزومه به یكی از شركت های حاضر در نمایشگاه است.
وی به ایرنا اظهار داشت: از روی بیلبورد نصب شده در اتوبان متوجه برگزاری چنین نمایشگاهی شده است و هم اكنون در شركتی مشغول بكار است و صرفا به جهت اینكه متوجه بازخورد رزومه ها را شود در این نمایشگاه حضور یافته است.

** نیاز مبرم به نیروی توانمند برای بروزرسانی تكنولوژی
بهنام نجاری معاون منابع انسانی یكی از اپراتورهای همراه شركت كننده در اولین نمایشگاه ملی كار در گفت و گو با خبرنگار گروه علمی ایرنا، هدف اصلی و عمده این شركت برای حضور در این نمایشگاه را در درجه نخست ارتباط مستقیم با كارجویان و فارغ التحصیلان و افرادی كه دارای پتانسیل لازم برای كار در این اپراتور هستند عنوان نمود و اضافه كرد: ما از معدود صنایعی هستیم كه همگام با تكنولوژی های روز پیش می رویم بنابراین نیاز به تخصص و دانش در محیط كار اپراتورهای همراه بالاست.
وی كشف جوانان با پتانسیل و دانش برای رسیدن به مقصد را هدف نخست و نشان دادن برند این اپراتور همراه به عنوان یك كارفرما را به عنوان هدف دوم حضور در این نمایشگاه ذكر كرد و اظهار داشت: هنگامی كه شما در بازار صحبت اپراتور می گردد بیشترسیمكارت و سرعت اینترنت و از این مباحث در ذهن افراد شكل می گیرد و كمتر كسی راجع به محیط كاری و تجربه كاركنان آن آشنا است.
معاون منابع انسانی این اپراتورهای همراه ادامه داد: ما با حضور در این نمایشگاه ها تلاش می نماییم این فرهنگ سازمانی وارزش ها و باورهایمان را به بازدیدكنندگان منتقل نماییم.
وی با بیان اینكه، این اپراتور همراه یكی از حامیان اصلی برگزار كنندگان اولین نمایشگاه ملی كار است، برگزاری این نوع نمایشگاه را اولین تجربه این شركت اپراتور عنوان نمود و اظهار داشت: در این نمایشگاه اپراتور ما از حدود 50 استارت آپ حمایت و پشتیبانی داشته است و این می تواند تجربه خوبی باشد.

**حضور در اولین نمایشگاه ملی كار فرصت مناسب برای جذب بهترین ها
علیرضا بختیاری نژاد مدیرعامل یكی از بزرگترین شركت های تولید كننده مواد غذایی هم با بیان اینكه، گروه تولید آنها حدود 18هزار محصول در قالب انواع برندهای متنوع تولید می كند، درمورد علت حضورشان در اولین نمایشگاه ملی كار اظهاركرد: جذب نیرو برای شركت ما بسیار مهم به حساب می آید چراكه ممكن است هر لحظه نیازمند نیرو باشیم.
وی باتاكید براینكه، حضور در اولین نمایشگاه ملی كار فرصت مناسب برای جذب بهترین ها است اضافه كرد: حضور ما در این نمایشگاه نه برای جذب 10 یا 20 نفر بلكه به علت گسترش فعالیت ها و بزرگ تر شدن شركت و متنوع بودن تولید ما بصورت روزانه و هفتگی ممكن است درشهرهای مختلف نیاز به نیرو پیدا نماییم.
بختیاری نژاد با بیان اینكه، هزینه كارمندیابی هم اكنون بسیار بالاست، ما باحضور در این نمایشگاه خیلی راحت می توانیم یك بانك اطلاعاتی از نیروهای متخصص مورد نیاز خود تهیه نماییم و در مواقع نیاز با ارتباط مستقیم با كارجویان از آنها برای شروع بكار دعوت بعمل آوریم.

**بلافاصله پس از آخر نمایشگاه نیروهای توانمند را جذب خواهیم كرد
سمیرا یاری كارشناس یك شركت پرداخت الكترونیك نیز، با اشاره به اینكه مخاطبان این نمایشگاه بیشتر دانشجویان هستند، هدف از حضور در این نمایشگاه را جذب نیرو برای فرصت های شغلی اعلام شده عنوان نمود و اضافه كرد: ما در تمام حوزه ها نرم افزار، سخت افزار، بازاریابی فروش مشتری، مالی جذب نیرو خواهیم داشت.
وی در مورد نحوه استخدام افراد مورد دلخواه هم اظهاركرد: پس از نمایشگاه با مخاطبان تماس گرفته خواهد شد و با عنایت به قابلیت هایی كه دارند جذب نیرو انجام می دهیم.
این كارشناس شركت خصوصی در ادامه حدودا با اشاره به اشتغال حدود 700 نیرو در این شركت الكترونیكی مالی اظهاركرد: مراجعان غرفه ما بیشتر مربوط به حوزه پرداخت الكترونیك و زیرساختی بوده است و تابحال برنامه نویسان، تولیدكنندگان نرم افزار و سخت افزار استقبال بیشتری داشته اند.

**نمایشگاه ملی كار، بهترین نمایشگاه هایی بوده است كه در آن شركت داشته ایم
امیر عابدینی مسئول یك استارت آپ حاضر درنمایشگاه هم با اشاره به علت حضورشان در اولین نمایشگاه ملی كار به ایرنا اظهار داشت: ما یك گروه و تیم هستیم كه یكسری پروژه استارت آپی در دست داریم و در زمان های مختلف آنها را بالا خواهیم آورد، ما به عنوان یك مركز نوآوری عمل می نماییم و محصول مان در اردیبهشت ماه لانچ اولیه خواهد داشت.
وی با بیان اینكه، این یكی از بهترین نمایشگاه هایی بوده است كه ما تابحال در آن شركت كرده ایم اضافه كرد: بازدیدكنندگان بیشتر دانشجو و سن آنها 20 تا 30 سال است و از كیفیت خوبی برخوردار می باشند و تابحال صدها فرم برای استخدام پر شده است و ما این اطلاعات را برای مراحل بعدی كه جذب خواهیم داشت در بانك اطلاعاتی نگهداری خواهیم كرد.

**دانشجویان ایرانی از قابلیت های بسیاربالایی برخوردارند
علی احسانی كارشناس ارشد یك شركت خصوصی در حوزه حمل و نقل كه شركت آنها چندوقتی می گردد كه در كشور به شهرت رسیده است هم در گفت و گو با ایرنا، با بیان اینكه، این دومین حضور ما در این تیپ نمایشگاه ها است، تصریح كرد: تجربه قبلی ما مربوط به نمایشگاه كار دانشگاه شریف بود.
وی با اشاره به دلیل حضورشان در اولین نمایشگاه ملی كار اظهاركرد: هدف نخست ما معرفی شركت مان بعنون یك كارفرما به بازدیدكنندگان و نكته بعدی و اصلی جذب نیروهایی مستعد در این بازار كار و استفاده بهینه از توان آنهاست.
وی اظهاركرد: با اینكه اپلیكشن ما در بازار بسیار موفق عمل كرده است اما بسیار تصور می كنند كه ما تنها به جذب راننده می پردازیم.
احسانی با اشاره به فعالیت حدود 900 پرسنل كارآمد در این شركت خصوصی حمل و نقل اظهاركردك این پرسنل بهترین هایی هستند كه دور یكدیگر جمع شده اند و این مجموعه را جلو می بند و آنها در واحدهای مختلف همچون پشتیبانی، بازاریابی، فروش و فنی مشغول بكار می باشند.
وی درمورد ضرورت ارتباط هرچه بیشتر بخش صنعت و دانشگاه هم اظهاركرد: ما خیلی ارتباطات خوبی با دانشگاه ها به خصوص دانشگاه شریف برقرار كرده ایم و معتقدیم جوانانی كه در ایران تحصیل می كنند از قابلیت بسیار بالایی برخوردار می باشند و حضور ما هم برای جذب این افراد توانمند و كمك به رفع معضل فارغ التحصیلان است.
این كارشناس شركت خصوصی حمل و نقل درمورد استقبال از این نمایشگاه هم اظهاركرد: استقبال دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه از این نمایشگاه خیلی خوب بود و این به صورت حتم آغازی برای تحكیم ارتباط صنعت و دانشگاه است.

**استقبال از نمایشگاه بسیار عالی بود
سارا سلمانی سرپرست فروش شركت ایده هم با بیان اینكه، یكسری نرم افزارها در زمینه آموزش كاركنان طراحی و حدود 700 مجموعه در كشور در حال استفاده از این نرم افزارها می باشند، دلیل حضور در این نمایشگاه اشاره نمود و اظهار داشت: ما برای توسعه و پشتیبانی شكرت بدنبال برنامه نویس وفروش بیشتر می باشیم.
وی با اشاره به اینكه، استقبال دانشجویان و كارجویان از اولین نمایشگاه ملی كار در طول این سه روز بسیار مناسب بود، ادامه داد: شركت ما درحال حاضر به یكسری نیروی متخصص نرم افزار به منظور برنامه نویسی و فروش محصولات نیازمند است.
علمی ** 1836 **1440


1396/12/06
14:21:28
5.0 / 5
4442
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۵
مجله سرگرمی

pcfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سرگرمی كامپیوتری محفوظ است

سرگرمی كامپیوتری

فناوری اطلاعات و بازیهای کامپیوتری