خراسان شمالی جزو 5 استان گیرنده تصاویر ماهواره ای هواشناسی است

خراسان شمالی جزو 5 استان گیرنده تصاویر ماهواره ای هواشناسی است

سرگرمی كامپیوتری: بجنورد- مدیر كل هواشناسی خراسان شمالی اظهار داشت: این استان جزو 5 استان كشور است كه گیرنده تصاویر ماهواره ای هواشناسی را مستقیم از ماهواره های خارجی و هواشناسی دریافت می كند.


مجتبی جلالی یكشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینكه تجهیز مركز پیش بینی هواشناسی از چند سال قبل در این استان انجام شده است اظهار نمود: سامانه های هوشمند سیل را برای این استان راه اندازی خواهیم كرد كه مطالعات اولیه انجام شده است.
وی اظهار داشت: در استان خراسان شمالی علاوه بر دیسكاشن هواشناسی و كشاورزی، دیسكاشن انرژی به راه افتاده است كه بحث مدیریت مصرف آب، برق و گاز با متولی دستگاه های مربوطه انجام می گردد و اطلاعیه را در فصل تابستان به شركت برق و در فصل زمستان به شركت گاز می دهیم.
دیسكاشن هواشناسی كشاورزی پیش بینی های هواشناسی را با دقت و صحت هر چه بیشتر برای كاربران عرضه می دهد.
جلالی با اشاره به اینكه پیش از وقوع حوادث هشدارها، سفارش ها و اطلاعیه های لازم هواشناسی در اختیار دستگاه های مربوط قرار می گیرد اضافه كرد: هم اكنون از یك سری مدلهای هواشناسی استفاده می نماییم كه شرایط محلی را اعمال می كنند و از ایستگاه هایی است كه در اطراف استان شرایط محلی را می گیرد.
به گزارش سرگرمی كامپیوتری به نقل از رئیس اداره مدیریت بحران سازمان جهاد كشاورزی خراسان شمالی در نیمه نخست سال جاری، حوادث طبیعی 4 هزار و 780 میلیارد ریال به كشاورزی این استان خسارت زد.
عوامل خسارت زا در استان را سیل، زلزله، تگرگ و توفان، خشكسالی و سرمازدگی است و این عوامل به بخش های زراعت، باغبانی، تاسیسات و زیربنایی این استان خسارت وارده كرده است.
استان 28 هزار كیلومتر مربعی خراسان شمالی دارای اقلیم های مختلف است كه در این خطه سالانه 344 هزار هكتار زمین به كشت محصولات زراعی و باغی اختصاص می یابد.
این استان امسال جزو سه استان اول خشكسالی در كشور بوده است.
میانگین بارش ها از ابتدای فروردین ماه تابحال 87.6 میلی متر در سطح استان بوده كه نسبت به سال گذشته 52 درصد و نسبت به دوره آماری دراز مدت حدود 50 درصد كاهش داشته است.
3007/ 7186/6042


1396/11/30
14:06:15
5.0 / 5
4291
تگهای خبر: ماهواره
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۲
مجله سرگرمی

pcfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سرگرمی كامپیوتری محفوظ است

سرگرمی كامپیوتری

فناوری اطلاعات و بازیهای کامپیوتری