برترین فناوری های المپیك زمستانی 2018

برترین فناوری های المپیك زمستانی 2018

سرگرمی كامپیوتری: تهران- برگزاری المپیك زمستانی 2018 میلادی در كره جنوبی فرصتی را برای نمایش جدیدترین فناوری ها و توانایی های فنی چشم بادامی ها فراهم نموده است.


به گزارش روز دوشنبه گروه اخبارعلمی ایرنا، كره جنوبی میزبان المپیك زمستانی 2018 میلادی است و بعضی از جدیدترین فناوری های جهان را در این بازی ها به كار گرفته است. در این گزارش بعضی از این فناوری ها را به اجمال معرفی می نماییم.

**تجربه متفاوت تماشای بازی ها از تلویزیون
تمام بازی های المپیك زمستانی 2018 با استاندارد UHD پخش می شوند كه كیفیت آن 4 برابر استاندارد HD است. همینطور با استفاده از دوربین های 360 درجه واقعیت مجازی، وقایع مهم بازی ها با جلوه های بصری ویژه و بسیار طبیعی در اختیار افرادی كه كه در منزل بازی ها را دنبال می كنند، قرار می گیرد.

**دورنمای اول شخص
فناوری time slice امكان مشاهده حركات ورزشكاران را از زوایای مختلف فراهم می كند و دوربین هایی كه در لباس و كلاه ورزشكاران تعبیه شده است، امكان مشاهده جریان مسابقات را از دیدگاه آن ها در اختیار می گذارند.

**مقایسه وقایع مشابه
فناوری Ghost skier امكان مشاهده یك رویداد زنده ورزشی و مقایسه همزمان آن با رویداد مشابهی را كه قبلا اتفاق افتاده است، فراهم می كند.

**سرعت بسیار بالای اینترنت
تصاویر بازی های المپیك زمستانی برای نخستین بار در جهان با استفاده از نسل پنجم شبكه های مخابراتی در اختیار مخاطبان قرار می گیرد. سرعت فناوری 5G حدود 1000 برابر بیشتر از شبكه های LET موجود است.

**ربات های هوشمند
در این بازی ها 85 ربات هوشمند در محل برگزاری مسابقات حضور دارند كه بازدیدكنندگان را در مسیریابی و كسب اطلاع از جزئیات و زمانبندی بازی ها یاری می كنند.

**ترجمه همزمان
موسسه تحقیقات الكترونیكی و ارتباطاتی كره جنوبی با همكاری یك شركت خصوصی به نام Hancom یك سیستم تشخیص صدا و ترجمه همزمان موسوم به GenieTalk ساخته اند كه قادر است زبان كره ای را به 29 زبان مختلف ترجمه كند.

بیست و سومین دوره المپیك زمستانی با حضور 2هزار و 925 ورزشكار از 20 بهمن ماه در پیونگ چانگ كره جنوبی شروع شد.
این اولین المپیك زمستانی است كه به میزبانی كره جنوبی و سومین دوره ای كه در آسیا برگزار می گردد. در رقابت های پیونگ چانگ 114ورزشكار بیشتر از دوره قبل حضور دارند و از این منظر بعنوان بزرگترین رویداد بازی های زمستانی در تاریخ ادوار این رقابت ها است.
پیش از این ژاپن در دو دوره و در سال های 1972 در ساپورو و 1998در ناگانو میزبانی این بازی ها بود.
المپیك زمستانی هر چهار سال یك بار برگزار می گردد و امسال نمایندگان 92 كشور جهان در 15 رشته برای كسب 102 نشان مختلف به میدان می روند كه كشورهای مالزی، سنگاپور، اكوادور، كوزوو، نیجریه و اریتره هم برای اولین بار در این بازی ها حضور دارند.
علمی (6)**9259**1440
مترجم: سپیده كاشانی** انتشار: گلشن


1396/11/23
14:15:34
5.0 / 5
4326
تگهای خبر: فناوری , هوشمند
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۲
مجله سرگرمی

pcfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سرگرمی كامپیوتری محفوظ است

سرگرمی كامپیوتری

فناوری اطلاعات و بازیهای کامپیوتری