رئیس پلیس فتا: جرایم فیشینگ در آذربایجان شرقی رو به افزایش است

رئیس پلیس فتا: جرایم فیشینگ در آذربایجان شرقی رو به افزایش است

سرگرمی كامپیوتری: تبریز- رئیس پلیس فتا آذربایجان شرقی اظهار داشت: جرایم فیشینگ، فارمینگ و اسمیشینگ در این استان در حال افزایش می باشد.


سرهنگ محسن محمودی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اضافه كرد: فیشینگ نوعی از حملات مبتنی بر مهندسی اجتماعی است كه در آن حمله كننده با فریب دادن هدف یا اهداف، اطلاعات حساسی همچون رمزهای عبور و مشخصات كارت اعتباری را از وی می گیرد.
وی در مورد كلاهبرداری از نوع فارمینگ ادامه داد: در حملات فارمینگ، ترافیك یك وب سایت به سمت یك سایت جعلی هدایت می گردد و از این طریق كلمات عبور و اطلاعات دیگر بدست كلاهبرادان می افتد.
سرهنگ محمودی با اشاره به كلاهبرداری اسمیشینگ هم اظهار داشت: این نوع كلاهبرداری با استفاده از پیامك صورت می گیرد و از شخص درخواست می گردد تا با شماره خاصی تماس گرفته و یا وارد وب سایتی كه آلوده است شوند.
وی تصریح كرد: كلیك نكردن بر روی پیوندهای پیام های متنی ناشناس یا غیرمنتظره، نخستین گام برای پیشگیری از حملات سایبری است.
رئیس پلیس فتا آذربایجان شرقی اظهار نمود: شهروندان در مواجه با چنین موضوعاتی می توانند با استفاده از تماس با شماره تلفن 2188756 از مشاوران فضای مجازی در پلیس فتا مشاوره دریافت كنند.
وی ادامه داد: روزانه حداقل 10 تماس توسط مشاوران پلیس فتا در زمینه پیام های كلاهبرداری مورد مشاوره قرار می گیرند و متاسفانه دو نفر هم اسیر سودجویان فضای مجازی قرار می گیرند.
سرهنگ محمودی اظهار داشت: هتك حیثیت و نشر اكاذیب، برداشت های اینترنتی غیرمجاز، مزاحمت های اینترنتی، كلاهبرداری كامپیوتری و تهدید و اخاذی همچون پنج جرم اول استان در حوزه سایبری است.
وی ادامه داد: استاندارد رسیدگی به پرونده های قضایی در حوزه سایبری در كشور 33 روز است كه این مدت باتوجه به تعامل و همكاری درخلال پلیس فتا و دستگاه قضایی در آذربایجان شرقی 12 روز می باشد.
رئیس پلیس فتا آذربایجان شرقی با اشاره به اینكه میزان كشفیات جرایم سایبری در استان افزایش یك درصدی داشته، اظهار داشت: آذربایجان شرقی در میان پنج استان دارای بیشترین پرونده سایبری در حوزه كشفیات مقام نخست را دارد.
وی با اشاره به اینكه زنان و كودكان بیشتر در معرض صدمه های فضای مجازی می باشند، تصریح كرد: ضروری می باشد آموزش های لازم جهت استفاده از فضای مجازی در جامعه عرضه شود.
سرهنگ محمودی از والدین در خواست كرد نسبت به استفاده كودكان خود از فضای مجازی و بازی های كامپیوتری حساسیت بیشتری به خرج دهند.
خبرنگار: مینا بازگشا**انتشار: عزیزی راد
6120/518


1396/11/12
15:34:49
5.0 / 5
4088
تگهای خبر: كامپیوتر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳
مجله سرگرمی

pcfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سرگرمی كامپیوتری محفوظ است

سرگرمی كامپیوتری

فناوری اطلاعات و بازیهای کامپیوتری