سامانه خدمات رایانش ابری در شهرك علمی و تحقیقاتی اصفهان افتتاح شد

سامانه خدمات رایانش ابری در شهرك علمی و تحقیقاتی اصفهان افتتاح شد

سرگرمی كامپیوتری: اصفهان- ایرنا- سامانه خدمات رایانش ابری بعنوان یكی از اولین سامانه های رایانش ابری یكپارچه در مراكز داده داخلی و خارجی كشور در شهرك علمی و تحقیقاتی اصفهان افتتاح شد.


به گزارش سرگرمی كامپیوتری به نقل از ایرنا، رایانش ابری (Cloud Computing) مدل رایانشی بر پایهٔ شبكه های كامپیوتری مانند اینترنت است كه الگویی تازه برای عرضه، مصرف و تحویل خدمات رایانشی (شامل زیرساخت، نرم افزار، بستر، و سایر منابع رایانشی) با به كارگیری شبكه عرضه می كند.
رایانش ابری در سال های اخیر در حال تبدیل شدن به یك فناوری مهم در حوزه فناوری اطلاعات است بنابراین متخصصان این حوزه بر این باورند كه رایانش ابری روش پردازش فرآیندها را در حوزه فناوری اطلاعات دگرگون خواهد نمود.
روابط عمومی شهرك علمی و تحقیقاتی اصفهان، روز دوشنبه اعلام نمود: یكی از شركت های مستقر در این شهرك موفق به راه اندازی سامانه خدمات رایانش ابری بعنوان یكی از نخستین سامانه های رایانش ابری یكپارچه در مراكز داده داخلی و خارجی شد.
این سامانه به متخصصان حوزه فناوری اطلاعات اجازه می دهد تا با آخرین فناوری روز دنیا بر روی بستر اوپن استك (OpenStack)، میزبانی سیستم های اطلاعاتی، سرورهای نرم افزاری، پردازش ها و داده های كامپیوتری خویش را به سامانه ابری بسپارند.
اوپن استك، مجموعه ای از بسته های نرم افزاری است كه باهم برای كنترل مجموعه ای از رایانش، ذخیره سازی و منابع شبكه كار می كنند.
هزینه استفاده از سامانه خدمات رایانش ابری، 'پرداخت به ازای استفاده از منابع' است كه صرفه جویی اقتصادی بسیار زیادی برای كاربران آن به ارمغان می آورد.
شهرك علمی و تحقیقاتی اصفهان بعنوان اولین سازمان موسس مراكز رشد و پارك های علم و فناوری در كشور فعالیت اجرایی خویش را از سال 1380 با هدف حمایت و هدایت شركت ها و موسسات دانش بنیان آغاز كرد و الان حدود 500 شركت دانش بنیان با اشتغال بیش از 6 هزار و 500 دانش آموخته دانشگاهی در آن مستقر هستند.
شهرك علمی و تحقیقاتی اصفهان دارای یك مركز رشد مقدماتی، 12 مركز رشد فناوری و 2 پارك علم و فناوری است كه پارك شیخ بهایی به بهره برداری كامل رسیده و پارك ابوریحان در حال احداث و تكمیل است.
مركز رشد تخصصی فناوری اطلاعات و ارتباطات یكی از مراكز رشد این شهرك است كه با همكاری مركز توانمندسازی و تسهیل گری كسب وكارهای نوپای فاوا و اداره كل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اصفهان وظیفه حمایت بیش از 80 شركت حوزه فاوا را به عهده دارد.
ت/3011 / 2093 ** خبرنگار: آسیه معینی ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر


1396/11/03
13:37:00
5.0 / 5
4014
تگهای خبر: فناوری , كامپیوتر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
مجله سرگرمی

pcfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سرگرمی كامپیوتری محفوظ است

سرگرمی كامپیوتری

فناوری اطلاعات و بازیهای کامپیوتری