شارژ باتری به صورت بی سیم

شارژ باتری به صورت بی سیم

سرگرمی كامپیوتری: تهران-ایرنا- یك شركت آمریكایی اخیرا از باتری های AA رونمایی كرده است كه به صورت بی سیم از یك منبع شارژ مخفی كه به سقف اتاق می چسبد، شارژ می شوند. این باتری ها نخستین باتری های AA در جهان هستند كه به صورت بی سیم شارژ می شوند.


به گزارش روز چهارشنبه گروه علمی ایرنا از روزنامه دیلی میل، این باتری ها كه توسط شركت Ossia تولید شده اند، بزودی روش تامین انرژی دستگاه های برقی را متحول می سازند.
شارژ این باتری ها كه Forever Battery نامیده می شوند به صورت بی سیم و با استفاده از سیگنال های رادیو فركانسی كه از انتقال دهنده های مخفی در سقف اتاق ارسال می شوند، صورت می گیرد.
به این ترتیب دستگاه هایی كه از باتری های AA استفاده می نمایند می توانند شارژ خویش را بدون نیاز به تعویض این باتری ها حفظ كنند.
به گفته محققان این شركت، بزودی این فناوری با اتصال به سایر دستگاه ها، استفاده از سیم و حتی پدهای شارژ را از میان می برد.
از دیگر مزایای استفاده از Forever Battery این است كه این باتری ها برای شارژشدن نیازی ندارند كه در جهت مستقیم با انتقال دهنده خود قرار گیرند بلكه تنها لازم است كه در یك اتاق باشند.
Cota Tile انتقال دهنده انرژی این باتری هاست كه به صورت یك كاشی سقفی طراحی شده است تا این انتقال دهنده انرژی بتواند بدون اینكه مشخص شود در اتاق قرار گیرد. Cota Tile می تواند چند دستگاه را كه در یك اتاق قرار می گیرند بدون تماس با آنها شارژ كند.
علمی**2038**1440
مترجم: درنا محمدیان** انتشار: گلشن
برای اطلاع از اخبار متنوع علمی و فناوری، با كانال علمی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
irnaelm@


1396/10/30
15:07:19
5.0 / 5
4019
تگهای خبر: فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵
مجله سرگرمی

pcfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سرگرمی كامپیوتری محفوظ است

سرگرمی كامپیوتری

فناوری اطلاعات و بازیهای کامپیوتری