رفع فوری بالاتر از سه هزار قطعی ارتباطی بعد از بارندگی های اخیر
به گزارش سرگرمی کامپیوتری، دبیر کمیته مدیریت بحران وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: رفع فوری بالاتر از سه هزار قطعی ارتباطی بعد از بارندگی های اخیر انجام شد و تلاش وزارت ارتباطات برای حفظ پایداری شبکه ادامه دارد.
به گزارش سرگرمی کامپیوتری به نقل از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، سید محمد حسن جوادزاده اظهار داشت: در پی بارندگی های یک هفته اخیر، ۴ هزار و ۲۲۲ گزارش قطعی ارتباط در استانهای مختلف اعلام شده بود که سه هزار و ۶۱۶ مورد آن با فوریت پیگیری و رفع شد و اقدامات کمیته های مدیریت بحران برای بازیابی ارتباطات در ۴۷۳ مسیر ارتباطی باقی مانده ادامه دارد.
دبیر کمیته مدیریت بحران وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه کرد: در طی یک هفته قبل با بیان آماده باش ستاد فرماندهی مدیریت بحران کشور در استانهای جنوبی هرمزگان، فارس، کرمان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، یزد و همین طور دو استان خراسان رضوی و خراسان جنوبی، کمیته های مدیریت بحران استانی، تیم های عملیاتی اپراتورها و شرکتهای عرضه کننده خدمات ارتباطی با هدف حفظ پایداری و ادامه خدمات ارتباطی به مردم، اقدامات پیشگیرانه و عملیاتی را شروع کردند.
وی ضمن اشاره به حضور مستمر نمایندگان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در ستاد مدیریت بحران اظهار داشت: یک هزار و ۵۴ نفر از کارکنان و نیروهای عملیاتی حوزه ارتباطات در طول مدت بارش ها به ویژه در روزهای تعطیل، اقدامات لازم را برای جلوگیری از قطع ارتباطات و تسریع در بازیابی شبکه ها انجام داده اند.
جوادزاده عمده قطعی های رخداده را ناشی از قطع برق عنوان و خاطرنشان کرد: علاوه بر این در پی سنگینی بارندگی باران و برف، ۲۶ مسیر زیرساختی فیبر نوری گرفتار لطمه شده که ۲۱ مسیر با تلاش شبانه روزی تیم های عملیاتی، ترمیم و بازیابی شده و پیگیری برای حل مشکل ۵ مسیر باقی مانده ادامه دارد.
دبیر کمیته مدیریت بحران وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در تشریح اقدامات پیشگیرانه اظهار داشت: در جهت اقدامات پیشگیرانه، ۱۶ میلیون پیام هشدار برای مشترکان تلفن همراه در استانهای هرمزگان، فارس، کرمان، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد ارسال شد.
جواد زاده تصریح کرد: با استمرار پایش وضعیت، حضور میدانی نیروهای عملیاتی و استفاده از تمام ظرفیت ها، حفظ پایداری ارتباطات و ارایه خدمات مطلوب به مردم با جدیت در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دنبال می شود.
بطور خلاصه وی ضمن اشاره به حضور مستمر نمایندگان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در ستاد مدیریت بحران عنوان کرد: یک هزار و ۵۴ نفر از کارکنان و نیروهای عملیاتی حوزه ارتباطات در طول مدت بارندگیها خصوصاً در ایام تعطیل، اقدامات لازم را برای پیشگیری از قطع ارتباطات و تسریع در بازیابی شبکه ها انجام داده اند. جوادزاده عمده قطعی های رخداده را ناشی از قطع برق عنوان و تصریح کرد: علاوه بر این در پی سنگینی بارش برف و باران، ۲۶ مسیر زیرساختی فیبر نوری گرفتار لطمه شده که ۲۱ مسیر با تلاش شبانه روزی تیم های عملیاتی، ترمیم و بازیابی شده و پیگیری برای حل مشکل ۵ مسیر باقیمانده ادامه دارد.
منبع: سرگرمی كامپیوتری
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب