حاكمیت سایبری در خارج از كشور-۵۲۸
محتوای هوش مصنوعی در رسانه های اجتماعی چینی برچسب می خورد
به گزارش سرگرمی کامپیوتری، شبکه های اجتماعی بزرگ در چین برای پیروی از قانونی که از روز گذشته (دوشنبه) اجرایی شد، عرضه برچسب هایی برای محتوای تولید شده با هوش مصنوعی را آغاز نموده اند.
به گزارش سرگرمی کامپیوتری به نقل از انگجت، کاربران پلت فرم هایی مانند وی چت، Douyin، ویبو و رد نوت چنین برچسب هایی را روی پست ها مشاهده می کنند. این علامت نشان دهده استفاده از هوش مصنوعی مولد در متن، تصویر، صوت، ویدئو و انواع دیگر محتوا است. شناسه هایی مانند واتر مارک هم در متا دیتا هم گنجانده شده اند.
وی چت به کاربران خود اعلام نمود باید این برچسب ها را برای محتوایی که با هوش مصنوعی تولید می کنند، به کار بگیرند. همینطور کاربران اجازه ندارند هیچ یک از برچسب های هوش مصنوعی که وی چت برای پست ها به کار می گیرد، حذف، دستکاری یا مخفی کنند یا هوش مصنوعی را برای تولید و گسترش اخبار جعلی، محتوای نامناسب یا هرگونه فعالیت غیرقانونی به کار گیرند.
شبکه اجتماعی Douyin متعلق به بایت دنس که در واقع نسخه چینی تیک تاک است، به صورت مشابه از کاربران خواسته برای هر پستی که در آن محتوای ساخته شده با هوش مصنوعی به کارمی رود، از برچسب استفاده نمایند و همزمان تأکید دارد با استفاده ا از متا دیتا منشا هر بخش از محتوا را ردیابی کند. از طرفی ویبو گزینه ای برای کاربران فراهم آورده تا محتوای هوش مصنوعی برچسب نخورده را در صورت مشاهده گزارش دهند.
چهار آژانس دولتی همچون رگولاتور اصلی اینترنت چین یعنی سازمان فضای سایبری این کشور، پیشنویس قانونی را در اوایل سالجاری میلادی عرضه کردند. وزارت صنعت و فناوری اطلاعات، وزارت امنیت عمومی و سازمان رادیو و تلویزیون ملی هم در نوشتن این قانون همکاری کرده اند که برای نظارت بر محتوای ساخته شده با هوش مصنوعی مولد اعمال می شود.
سازمان فضای سایبری چین در ماه آوریل یک کمپین سه ماهه برای تنظیم اپ ها و خدمات هوش مصنوعی را هم شروع کرد.
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب