افتتاح فاز اول فواد ۱۲۸

افتتاح فاز اول فواد ۱۲۸

به گزارش سرگرمی کامپیوتری، فاز اول سامانه فوریت های اداری (فواد ۱۲۸) برای استان قزوین، با حضور ایرانسل بعنوان مجری طرح و کارفرمایی سازمان اداری و استخدامی کشور و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، راه اندازی شد.


به گزارش سرگرمی کامپیوتری به نقل از روابط عمومی ایرانسل، با حضور دکتر علاءالدین رفیع زاده معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور، دکتر محمدمحسن صدر معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران، دکتر کامل داوودی رئیس مرکز بازرسی، نظارت بر خدمات عمومی و فوریت های اداری سازمان اداری و استخدامی کشور، مهندس علیرضا رفیعی مدیرعامل و تعدادی از مدیران ایرانسل و برخی از اصحاب رسانه و ارتباط زنده تصویری با دکتر محمد نوذری استاندار قزوین، بعد ازظهر سه شنبه ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۴، در ساختمان امام خمینی(ره) ایرانسل، فاز اول سامانه فوریت های اداری (فواد ۱۲۸) برای استان قزوین به صورت رسمی به بهره برداری رسید. این سامانه با حضور ایرانسل بعنوان مجری طرح و کارفرمایی سازمان اداری و استخدامی کشور و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به بهره برداری رسیده است.
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با اشاره به اهداف این سازمان در راه اندازی این سامانه اظهار داشت: ما چهار هدف را با اجرای این سامانه دنبال می نماییم. اولین هدف، نظارت همگانی مردم و نحوه عرضه خدمات به آنها و کسب رضایتمندی به آنها است که برای ما اهمیت بالایی دارد. هدف دوم، حل فوری مسایل با نظام اداری است. وی ادامه داد: هدف سوم، ارزیابی عملکرد کارمندانی است که در سطح عملیات فعالیت می نمایند و با بهره برداری از این سامانه، مبنای ازریابی عملکردی آنها را نحوه عرضه خدمات به مردم درنظر می گیریم. هدف چهارم هم اینست که اصلاح نظام اداری با نظر مردم صورت بگیرد و بر مبنای داده هایی که در این سامانه جمع خواهد شد با بهره گیری از روشهای فنی مدیریت داده، نظام اداری را اصلاح نماییم. معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران، طی سخنانی در این رویداد، با اعلان اینکه هدف ما کسب رضایت مردم است و بر همین اساس، این تفاهم سه جانبه در راه رسیدن به دولت هوشمند به وجود آمد، اظهار داشت: حضور ایرانسل بعنوان ضلع سوم باتوجه به زیرساخت های مناسب، انتخاب شایسته ای بود. حکمرانی داده، شفافیت و عرضه خدمات به مردم، موضوع هایی است که بارها در رابطه با آن صحبت شده اما نهایتأ به سر انجام نرسیده است. امیدواریم حرکت در این راه با حضور ایرانسل، نقطه آغاز بسیار خوبی باشد و برکاتش را ببینیم. وی افزود: تکلیف مردم با توجه به این سامانه مشخص شده است و وقتی می خواهند ارتباطی برقرار کنند، از راه این سامانه می توانند اقدام نمایند و زمانیکه بخواهند خدماتی را دریافت نمایند، باز هم به سراغ سازمان استخدامی می روند. امیدواریم مجموع این خدمات و آن چه که مدنظر ریاست جمهوری است، بتواند به ثمر بنشیند و در ادامه بتوانیم این شفافیت را در تمام مراحل عرضه خدمات به مردم درنظر بگیریم. رئیس مرکز بازرسی، نظارت بر خدمات عمومی و فوریت های اداری سازمان اداری و استخدامی کشور هم با تکیه بر این که با شروع و بهره برداری از سامانه فواد ۱۲۸، برگ جدیدی از نظام اداری گشوده شده است، بیان نمود: در برنامه های آتی، استانهای دیگر علاوه بر قزوین هم به این طرح ملی اضافه می شوند. ما در اجرای این سامانه، تجربه بسیار خوبی با ایرانسل داشتیم؛ بنابراین پیشنهاد می نماییم باتوجه به زیرساخت های مناسب ایرانسل، در اجرای پروژه هایی مانند پیاده سازی دولت الکترونیک، اجرای سیاستهای دیجیتال، توسعه ارتباطی مناطق محروم و کاهش شکاف دیجیتال، از ظرفیتهای این شرکت بهره ببرند. وی با اشاره به تأثیراتی که اجرای این طرح خواهد داشت، اظهار داشت: پیگیری و رسیدگی فوری به شکایات از نظام اداری، نظارت دقیق بر دستگاههای اجرایی، ایجاد داده های ثبتی معتبر و دقیق، طراحی و ترسیم شکایات برخط به تفکیک سطوح ملی، دستگاهی و استانی و شهرستانی، عرضه بازخوردهای کوتاه مدت به رؤسای واحدهای مختلف، تدوین گزارش ها و عرضه به مقامات ذی ربط، صدور کارنامه مدیران بر مبنای عملکرد پاسخگویی به شکایات شهروندان در کشور و تشویق و تنبیه بر مبنای نتایج رسیدگی به شکایات شهروندان، همچون مواردی است که میتوان به آن اشاره نمود. مدیرعامل ایرانسل: فواد ۱۲۸ ابزار کنترل کیفیت دولت هوشمند است مدیرعامل ایرانسل با اشاره به این که سر ریز فناوریها و دانش و تجربه ای که در این شرکت ایجاد می شود و توسعه می یابد، در سطح کشور به انواع مختلف عرضه و عرضه می شود، اظهار داشت: مجموعه ارتباط با مشتریان ایرانسل، روزانه پشتیبان و پاسخگوی نزدیک به ۷۰میلیون مشترک است. این ظرفیت بوجود آمده است و ما آنرا در چارچوب اجرای طرح فواد ۱۲۸ در خدمت دولت قرار داده ایم. وی اضافه کرد: خوشحالیم که به تیم ایرانسل اعتماد شده است و امیدواریم طرح فواد ۱۲۸ را در سطح کشور هم به خوبی عملیاتی نماییم. ما اقدامات مهمی را در حوزه حکمرانی داده و دولت هوشمند آغاز کرده ایم و تصورمان بر اینست که سامانه فواد ۱۲۸، ماژول کنترل کیفیت سامانه دولت هوشمند شود. این سامانه، فرآیند کنترل کیفیت شبکه دولت را به خوبی انجام می دهد. شرکت ایرانسل آمادگی دارد که پروژه های بزرگ را در کشور به دست بگیرد، به نتیجه برساند و بر اساس دانش و فناوری جهانی، به خوبی به ثمر برساند. مدیر تحلیل کسب و کار شایا ایرانسل هم در این مراسم، با اشاره به استراتژی ایرانسل در گسترش زیرساخت ارتباطی و محصولات و خدمات دیجیتال در کشور، توضیحاتی در رابطه با دستاوردهای بخش ارتباط با مشتریان، گواهینامه ها، تحول دیجیتال در این بخش، مهم ترین اهداف و دستاوردهای شبکه ارتباطی یکپارچه ایرانسل (شایا) و جنبههای مختلف آمادگی شایا برای توسعه سامانه فواد ۱۲۸ را عرضه داد. در جریان این مراسم، ارتباط زنده تصویری با استاندار قزوین برقرار شد. نوذری در این ارتباط طی سخنانی بیان نمود: در اجرای طرح فواد ۱۲۸، رضایتمندی مردم اساس کار است. اجرای این پروژه، در جلسات شورای اداری تمام شهرستان ها پیگیری شده و استان قزوین آمادگی دارد تا این طرح را با قدرت هرچه تمام تر آغاز کند. همینطور در ادامه این مراسم، طی برقراری تماس با سامانه فواد ۱۲۸ توسط رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور، فاز اول این پروژه برای استان قزوین، به صورت رسمی به بهره برداری رسید. اجرای پروژه «سامانه فوریت های اداری (فواد ۱۲۸)» به دنبال امضای تفاهم نامه ای در بهمن ماه ۱۴۰۳، بین ایرانسل و سازمان امور اداری و استخدامی کشور شروع شده و هدف آن، ایجاد بستری برای رسیدگی سریع و مؤثر به مسایل اداری در نهادهای دولتی و حاکمیتی است.
همچون اقدامات ایرانسل در اجرای سامانه فواد ۱۲۸، میتوان به عرضه راهکارهای مرکز ارتباط توسط ایرانسل، مرکز تماس یکپارچه، گفتگوی برخط، همکاری در جهت مشاوره، راه اندازی و مدیریت مرکز ارتباط با مخاطبان سازمان (مرکز تماس گفتگوی برخط هوشمند)، طراحی و ارتقاء راهکارهای ارتباطی مؤثر در جهت تحول دیجیتال به منظور عرضه خدمات عمومی اثربخش، پاسخگو و در دسترس برای جامعه هدف مورد نظر سازمان، توسعه خدمات دولت هوشمند کشور، استفاده از زیرساخت ها و خدمات توسعه یافته دیجیتال ایرانسل در مورد برگزاری جلسات برخط و دوره های آموزشی و سرویسهای مبتنی بر APهای اپراتوری، اشاره نمود. شبکه ارتباطات یکپارچه ایرانسل (شایا) که بعنوان بازوی اجرایی ایرانسل در حوزه تجاری سازی فرایندها و ظرفیتهای دیجیتال، مسئولیت اجرایی سازی سامانه فواد ۱۲۸ را برعهده دارد، در حوزه های کاری متفاوت و بالقوه ای فعالیت می کند. عرضه خدمات رسمی شایا به دیگر سازمان ها و بنگاه های اقتصادی در چارچوب خدمات برون سپاری، از حدود دو سال پیش، با تمرکز بر محصول CCaaS یا Call Center as a Service، شامل خدماتی از قبیل مرکز تماس ورودی، خدمات تماس خروجی، پشتیبانی گفتگوی بر خط و پشتیبانی رسانه های اجتماعی، شروع شد و در طول این مدت، علاوه بر عرضه محصولات ذکر شده و با هدف توسعه سبد محصولات قابل ارائه، خدماتی همچون توسعه نرم افزار، به سبد محصولات شایا، اضافه شده است.

1404/02/19
13:54:12
0.0 / 5
18
تگهای خبر: آموزش , اپراتور , ارتباطات و فناوری اطلاعات , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۲
پربیننده ترین ها

پربحث ترین ها

جدیدترین ها

مجله سرگرمی

pcfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سرگرمی كامپیوتری محفوظ است

سرگرمی كامپیوتری

فناوری اطلاعات و بازیهای کامپیوتری
پی سی فان، دنیای سرگرمی و اطلاعات کامپیوتر در دستان شما، آخرین اخبار دنیای فناوری و بازی‌ها