افزایش حملات هكری به سازمان جهانی بهداشت

افزایش حملات هكری به سازمان جهانی بهداشت

به گزارش سرگرمی كامپیوتری همزمان با شیوع گسترده ویروس كرونا در جهان حملات هكری به سازمان جهانی بهداشت و كوشش برای سرقت اطلاعات از این سازمان پنج برابر شده است.



به گزارش سرگرمی کامپیوتری به نقل از زددی نت، سازمان بهداشت جهانی اعلام نموده که حملات هکری ضد کارکنان این سازمان پنج برابر شده و بطور همزمان طراحی حملات فیشینگ و ارسال ایمیل های فریبنده برای فریب مردم نیز رشد شایان توجهی یافته است. این ایمیل ها به شکلی طراحی شده اند که مخاطبان تصور کنند آنها از طرف سازمان جهانی بهداشت ارسال شده اند و اطلاعات شخصی و خصوصی خودرا در آنها وارد کنند.
چندی قبل حدود ۴۵۰ آدرس ایمیل متعلق به کارکنان سازمان جهانی بهداشت و کلمه عبور آنها هک شد و از این اطلاعات برای بسط حملات هکری ضد این سازمان و نیز کاربران اینترنت سوءاستفاده شده است. البته سازمان بهداشت جهانی مدعی شده نشت این اطلاعات در فضای آنلاین باتوجه به قدیمی بودن آنها چندان خطرناک نیست.
بسیاری از جنایتکاران فضای مجازی شیوع ویروس کرونا را فرصتی مناسب برای بسط دامنه تخلفات و کلاهبرداری های خود تصور کرده اند و به اقداماتی همچون جمع آوری پول با ادعای کمک به مبتلایان به کرونا، فروش کالاهای تقلبی درمان کرونا، تبلیغ تجهیزات ضدعفونی و بهداشتی بی کیفیت، طراحی حملات فیشینگ با سوءاستفاده از ترس مردم از کرونا، حمله به شبکه های وی پی ان کارمندان دورکار و غیره روی آورده اند.

1399/02/13
14:59:39
5.0 / 5
2498
تگهای خبر: آنلاین , اینترنت , فضای مجازی , كاربر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۱
مجله سرگرمی

pcfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سرگرمی كامپیوتری محفوظ است

سرگرمی كامپیوتری

فناوری اطلاعات و بازیهای کامپیوتری