چطور مصرف دیتای گوشی را كاهش دهیم؟

چطور مصرف دیتای گوشی را كاهش دهیم؟

سرگرمی كامپیوتری: برخی ابزارهای داخلی در گوشیهای هوشمند به شما كمك می نماید از اینترنت خود به درستی استفاده كنید و با كاهش مصرف، مانع از هزینه های ماهانه اضافی شود كه برای مصرف گوشی همراهتان پیش بینی كرده اید.


به گزارش سرگرمی كامپیوتری به نقل از ایسنا، این روزها شاید بیشترین اوقات خودرا با گوشیهای همراه می گذرانیم و البته هر اندازه كه اینترنت گسترش یافته، استفاده از آن هم رو به افزایش است. همچنان كه به استفاده از برنامه ها، بازی ها و مراجعه به وب سایت ها می پردازیم، مصرف دیتای اینترنت گوشی هم افزایش می یابد و البته این مساله چیزی نیست كه مطابق میل ما باشد.
ممكنست تصور كنید آن اندازه ای كه بنظر می رسد از اینترنت استفاده نكرده اید. این در حالیست كه اگر توجه زیادی به نحوه استفاده از گوشی خود و مدت زمانی كه اوقات خودرا به آن اختصاص می دهید، نداشته باشید، دیتای اینترنت شما می تواند سریع تر از آنچه كه انتظار دارید، تمام شود. بنا بر این ابزارهای داخلی در گوشیهای هوشمند وجود دارد كه به شما كمك می نماید از داده های خود به درستی استفاده كنید و مانع از هزینه های ماهانه اضافی شود كه برای مصرف گوشی همراهتان پیش بینی كرده اید. وب سایت اندرویدسنترال به بررسی این راهكارها و چگونگی استفاده از آنها پرداخته است.
دو خاصیت اصلی وجود دارد كه در این گزارش به آن پرداخته شده است. نخستین ویژگی، قابلیتی است كه در گوشیهای اندرویدی وجود دارد و «محافظت از داده ها (Data Saver)» نامیده می شود. این توانایی نخستین بار در سال ۲۰۱۷ و همزمان با معرفی اندروید ۷ نوقا به گوشیهای اندرویدی آمد و این بدان معناست كه اگر گوشی شما از انواع جدید گوشیهای هوشمند باشد، حتما از این توانایی برخوردارست. جهت استفاده از این توانایی ابتدا وارد بخش تنظیمات (Settings) گوشی خود شوید و سپس گزینه شبكه و اینترنت (Network & internet) را انتخاب نموده و روی گزینه Data Saver ضربه بزنید و درنهایت این گزینه را فعال كنید.
در صفحه Data Saver نحوه عملكرد این خاصیت توضیح داده شده و آن بدین صورت است كه برای كمك به كاهش استفاده از داده ها، محافظت از داده ها از ارسال یا دریافت داده ها در پس زمینه بعضی از اپلیكیشن ها جلوگیری می كند. با فعال كردن این توانایی، بااینكه اپلیكیشنی كه هم اكنون از آن استفاده می كنید هنوز هم می تواند به داده ها دسترسی داشته باشد، اما میزان استفاده آن كاهش پیدا می كند. این بدان معناست كه برای مثال اگر فایل تصویری یا ویدیویی در اپلیكیشنی ارسال شده باشد، تا زمانی كه روی آن ضربه نزنید، به صورت خودكار دانلود نمی گردد.
ایده اصلی خاصیت محافظت از داده ها این است كه بدون كاهش كیفیت تجربه كاربری، به شما در كم كردن استفاده از داده های تلفن همراه كمك نماید و بطور كلی روش خوبی محسوب می شود. بعد از فعال شدن این ویژگی، می توانید روی گزینه داده های بدون محدودیت (Unrestricted data) ضربه بزنید و انتخاب كنید كه می خواهید كدام یك از برنامه ها را از خاصیت محافطت از داده ها خارج كنید.
برای مثال اگر اپلیكیشن فیت بیت را دارد، می توانید آنرا در لیست داده های بدون محدودیت قرار دهید تا مطمئن شوید كه در طول روز می تواند بدون هیچ مشكلی با ردیاب یا ساعت هوشمند شما همگام شود. البته بهتر است تعداد كمی از اپلیكیشن ها را در این لیست داده های بدون محدودیت قرار دهید، برای اینكه هرچه برنامه های بیشتری به این لیست اضافه كنید، صرفه جویی در داده كمتر موثر خواهد بود.

تنظیم آگهی محدودیت داده
استفاده از قابلیت محافظت از داده ها بهترین ابزار برای كاهش داده ها هنگام استفاده از گوشی هم راه است، اما اگر می خواهید تصویر بهتری از میزان داده ای كه استفاده می كنید داشته باشید، روش دیگری هم وجود دارد كه می توانید در كنار محافظت از داده ها از آن استفاده كنید. برای این كار ابتدا تنظیمات گوشی خودرا باز كنید. سپس گزینه شبكه و اینترنت (Network & internet) و بعد از آن شبكه گوشی (Mobile network) را انتخاب كنید و وارد بخش آگهی و محدودیت داده (Data warning & limit) شوید. در این بخش گزینه تنظیم آگهی داده (Set data warning) و تنظیم محدودیت داده (Set data limit) را انتخاب نموده و آنها را فعال كنید.
شما می توانید میزان آگهی و محدودیت داده را به هر عددی كه دوست دارید تغییر دهید؛ این كار به شما این امكان را می دهد كه آنرا برمبنای میزان داده ای كه ماهانه دریافت می كنید تغییر دهید. برای مثال اگر هر ماه ۱۰ گیگابایت داده دریافت می كنید، می توانید آگهی داده را روی هشت گیگابایت و محدودیت داده را روی ۱۰ گیگابایت قرار دهید. بعد از رسیدن به محدودیتی كه تعیین كرده اید، داده تلفن همراه شما خاموش خواهد شد، تا زمانی كه به صورت مجدد تنظیم شود.
همین طور با انتخاب چرخه استفاده از داده های اپلیكیشن (App data usage cycle)، می توانید انتخاب كنید كه تنظیم مجدد استفاده از داده ها در چه روزی صورت گیرد و این كار به شما این امكان را می دهد كه چرخه را متناسب با صورت حساب ماهانه گوشی خود تنظیم كنید. در نهایت، باید به خاطر داشته باشید كه داده های تلفن شما ممكنست ۱۰۰ درصد با اپراتورها مطابقت نداشته باشد، برای اینكه آگهی داده و محدودیت داده ها توسط دستگاه شما اندازه گیری می شود و این مساله ممكنست در اپراتورها متفاوت، متفاوت باشد، بااینكه در غالب موارد این آمار با هم مطابقت دارد و اگر هم اختلافات ناچیزی بین این دو مشاهده كردید، نگران نباشید.




منبع:

1399/01/14
00:32:41
5.0 / 5
3309
تگهای خبر: اپراتور , اینترنت , بازی , دانلود
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۵
مجله سرگرمی

pcfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سرگرمی كامپیوتری محفوظ است

سرگرمی كامپیوتری

فناوری اطلاعات و بازیهای کامپیوتری