برگزاری توسط وزارت ارتباطات

جشنواره كودك آنلاین

جشنواره كودك آنلاین

به گزارش سرگرمی كامپیوتری جشنواره كودك آنلاین با هدف شناسایی استعدادهای تولیدكننده محتوای فضای مجازی برای كودكان بوسیله وزارت ارتباطات برگزار می گردد.


به گزارش سرگرمی كامپیوتری به نقل از وزارت ارتباطات، سید جمال هادیان طبایی زواره دبیر جشنواره كودك آنلاین در نشست خبری معرفی این جشنواره با اشاره به برخی نگرانی های اولیا نسبت به حضور فرزندان در فضای مجازی و بی اطلاعی از محتوای موجود یا عدم نظارت به سبب مشغله های كاری، اظهار داشت: فرزندان ما از تولیدات خبری و رسانه ای استفاده می نمایند كه بیشتر آنها با سبك زندگی ایرانی و اسلامی مطابقت ندارد. وی ادامه داد: این درحالی است كه كشور دارای یك عقبه فرهنگی عمیق است كه باید پیش رو آورده شود و جهت استفاده در ویترین قرار گیرد. ما می توانیم با كمك بخش خصوصی و این عقبه فرهنگی محتوای مناسب تولید نماییم. هادیان با اشاره به اینكه دركل كشور استعدادها و نهادهای مختلفی برای تولید محتوای كودكان وجود دارد، اظهار داشت: برای شناسایی این استعدادها و هماهنگی این نهادها كار علمی كمتری انجام شده است و وزارت ارتباطات تصمیم دارد با بسترسازی در فضای مجازی در این حوزه بعنوان شتابدهنده و هماهنگ كننده بین دستگاهی عمل كند. وی با عنوان اینكه ایده و ابتكار جشنواره كودك آنلاین مربوط به وزارت ارتباطات است، اضافه كرد: تمام استعدادها از سراسر كشور كه ایده ای مناسب و متناسب با فرهنگ ایرانی و اسلامی ما داشته باشند می توانند در این جشنواره شركت نمایند و ایده های منتخب با تایید هیات داوران مورد حمایت قرار می گیرند. رئیس مركز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات، با اشاره به اینكه در جشنواره كودك آنلاین اتكا بر بودجه دولتی وجود ندارد، اشاره كرد: وزارت ارتباطات ایده و ابتكار این جشنواره را عرضه كرده و تمام هزینه های این جشنواره توسط اسپانسر پرداخت میگردد و به تدریج حامیان مالی و معنوی دیگری هم به این جشنواره اضافه می شوند. وی درباره وظیفه وزارت ارتباطات در حوزه تولید محتوا، اضافه كرد: وزارت ارتباطات در این زمینه فقط بعنوان یك شتابدهنده برای تولید محتوای مناسب ویژه كودكان و نوجوانان در فضای مجازی عمل می كند و در این جشنواره سایر وزارتخانه ها و نهادهای مسئول مشاركت می كنند. هادیان درباره جوایز این جشنواره با اشاره به اینكه اثر برتر ۵۰ میلیون تومان دریافت می كند، اظهار داشت: در مجموع بیشتر از ۲۰۰ میلیون تومان جایزه برای نفرات برتر در بخش های مختلف در نظر گرفته شده است و از تولید ایده های برتری كه امكان تولید مداوم دارند با آموزش و معرفی تهیه كننده، حمایت میگردد. وی ارتقای سواد رسانه ای را یكی از اهداف مهم جشنواره كودك آنلاین عنوان نمود و اضافه كرد: در طول برگزاری این جشنواره كلاس های آموزشی در این حوزه برای مربیان و تشكل هایی كه در این حوزه فعال می باشند، برگزار می گردد. دبیر جشنواره كودك آنلاین با اشاره به اینكه این جشنواره با همكاری افراد باتجربه و همینطور بنیاد سینمایی فارابی و انجمن سینمای جوان برگزار می گردد و نمایندگان این سازمان ها در شورای سیاستگذاری این جشنواره حضور دارند، به بخش وب سری (سریال اینترنتی) در این جشنواره اشاره نمود و اضافه كرد: در این حوزه استعداد های بسیاری داریم كه بخشی از آنها در حال فعالیت هستند و پیش بینی ما این است كه بیشتر از هزار ایده در این بخش دریافت نماییم. هادیان اظهار داشت: این جشنواره می تواند با حمایت اهالی رسانه جشنواره موفقی باشد بطوریكه از روز گذشته كه فراخوان جشنواره انتشار یافته تابحال بیشتر از ۳۰ ایده و فیلم در سایت جشنواره به ثبت رسیده است. وی درباره بازاریابی تولیدات این حوزه هم با اشاره به آنالیز و بررسی وضعیت بازار تولیدات كودك در فضای مجازی، اضافه كرد: بررسی و آنالیز این بازار نشان داده است جای این تولیدات در كشور خالی است و بنا بر این مبحث بازاریابی هم در جشنواره كودك آنلاین دیده شده و كمپین بزرگی هم شروع به كار كرده است. دبیر جشنواره كودك آنلاین، اشاره كرد: الان بخشی از پهنای باند كشور در اختیار تولیدات محتوای نامناسب خارجی یا در واقع حوزه ای كه تسلطی بر تولید محتوای آن نداریم است كه با برگزاری این جشنواره و افزایش تولیدات مناسب در این حوزه، این پهنای باند در اختیار تولیدات داخلی هم قرار می گیرد. هادیان، یكی از اهداف این جشنواره را شكستن انحصار تولیدات خارجی در حوزه كودك در فضای مجازی عنوان نمود و اظهار داشت: هم اكنون تعدادی از نهادها و سازمان ها یا شركت های خصوصی داخلی هم در این حوزه فعال می باشند كه می خواهیم با این جشنواره و جذب همه استعدادها در تمام كشور انحصار در این حوزه را بشكنیم. وی در پاسخ به سوالی درباره مالكیت معنوی تولیدات عرضه شده به جشنواره نیز، اضافه كرد: مبحث حقوقی این تولیدات در جشنواره دیده شده و بخشی مربوط به اسپانسر و بخشی هم به صاحبان ایده و تهیه كننده متعلق می باشد كه در قراردادهای تولید این جشنواره به صورت كامل قید شده است. رئیس مركز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، تقویت صنایع جانبی حوزه كودكان را یكی دیگر از اهداف و برنامه های جشنواره كودك آنلاین بیان كرد و اظهار داشت: با افزایش تولیدات و تقویت حوزه تولید محتوای كودكان، برای صنایع مجاور مانند لوازم التحریر، پوشاك و اسباب بازی هم ارزش اقتصادی مناسبی تولید میگردد و در حال مذاكره با بعضی از این صنایع برای حضور و حمایت در جشنواره كودك آنلاین هستیم. هادیان با تاكید به اینكه حركت در صنایع مجاور پس از جشنواره آغاز می شود، اظهار داشت: با برگزاری این جشنواره و حركت صنایع مجاور آن سیاست های اقتصاد مقاومتی، اشتغالزایی و پشتیبانی از تولید داخلی هم محقق میگردد.
 

1397/08/30
12:33:01
5.0 / 5
2138
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
مجله سرگرمی

pcfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سرگرمی كامپیوتری محفوظ است

سرگرمی كامپیوتری

فناوری اطلاعات و بازیهای کامپیوتری