اینترنت ثابت از موبایل مقرون به صرفه تر است؟

اینترنت ثابت از موبایل مقرون به صرفه تر است؟

به گزارش سرگرمی كامپیوتری به قول نایب رئیس هیات مدیره شركت ارتباطات زیرساخت، كاربران اینترنتی درصورتی كه كیفیت خوبی از شبكه ثابت دریافت نمایند، به علت قیمت بالای بسته ها موبایل، به سمت اینترنت ثابت می روند كه صرفه بیشتری برایشان دارد.


به گزارش سرگرمی کامپیوتری به نقل از ایسنا، انواع سرویسهای موجود اینترنت در ایران، به علت داشتن خصوصیت های متمایز از هم، برای کاربران با شرایط مکانی و موقعیتی متفاوت عرضه می شود. اینترنت پرسرعت، شامل اینترنت ثابت شامل ADSL، VDSL و FTTX و سرویسهای ثابت بی سیم ازجمله TD-LTE می شود. در کنار سرویسهای اینترنت ثابت، اینترنت هم در سال های گذشته رشد زیادی داشته و سهم خویش را در مقایسه با اینترنت ثابت، افزایش داده است.
محمدجواد آذری جهرمی -وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- چندی قبل یک نظرسنجی در صفحه اینستاگرام خود انجام داد که بر مبنای آن ۶۲ درصد کاربران سرویس اینترنت خانگی دارند و ۷۵ درصد کاربران اعلام نموده بودند قیمت اینترنت خانگی برایشان از اینترنت همراه ۴G مناسب تر است. با این حال، در سال های گذشته اینترنت همراه درمقایسه با اینترنت ثابت سهم خویش را افزایش داده است.
در این راستا، سجاد بنابی -نایب رئیس هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت- با اشاره به ترغیب کاربران به استفاده از اینترنت ثابت به ایسنا اظهار داشت: با اجرای این پروژه می توانیم تا آخر سال، حدود پنج میلیون کاربر جدید اینترنت ثابت داشته باشیم و به این روش تلاش کردیم مصرف را به سمت اینترنت ثابت ببریم.
وی درباره میزان تمایل کاربران به استفاده از اینترنت ثابت به جای موبایل، بیان نمود: اینترنت ثابت حجمی نیست و معمولا در یک سرعت مشخص، با حجم بالا عرضه می شود. برای مثال شما می توانید سالانه از یک اپراتور، ۳۶۰۰ گیگ اینترنت دریافت کنید که خیلی بیشتر از بسته های حجمی موبایل است. ازاین رو کاربر اگر کیفیت خوبی از شبکه ثابت بگیرد، ترجیح می دهد از اینترنت ثابت استفاده نماید تا موبایل، چون قیمت بسته های موبایل زیاد است.
نایب رئیس هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت با اشاره به اینکه بهبود کیفیت را با عرضه VDSL و FTTH شروع کردیم، اضافه کرد: در سال های گذشته، حجمی از ظرفیت FCP ها خالی مانده بود و به علت همین کیفیت پایین، مردم از اینترنت ثابت استفاده نمی کردند. وزارت ارتباطات تلاش کرد با راه اندازی سامانه xdslplus ثبت نام کاربران برای سرویس ADSL را تسهیل کند و زمان ثبت نام از یک هفته تا یک ماه به ۴۸ ساعت کم کند.
بنابی افزود: بدین ترتیب اگر در مرکز مخابراتی ظرفیت ADSL وجود داشته باشد، هرکس می تواند ظرف ۴۸ ساعت، سرویس خویش را تحویل بگیرد. ما این زمان را کوتاه کرده و همه عرضه دهندگان خدمات ثابت مخابرات و FCP ها را موظف کردیم اطلاعاتشان را در پورتال سازمان تنظیم مقررات بگذارند که مردم آنجا درخواست می دهند و درخواستشان با عنایت به ظرفیت موجود، بررسی می شود. همینطور مردم با سامانه نت سنج پلاس می توانند ببینند کدام اپراتور در منطقه شان سرویس ثابت باکیفیت تری دارد.
وی درباره مشکلات FCP ها و کیفیت پایین شبکه ثابت به علت عدم سرمایه گذاری توضیح داد: از یک طرف توسعه شبکه ثابت به سرمایه گذاری FCP ها نیاز داشت، از آن طرف چون درآمد FCP ها از شکبه ثابتشان کم بود، به سرمایه گذاری علاقه مند نبودند و بنابراین کیفیتشان همچنان پایین تر می ماند و مردم هم کمتر به آنها رجوع می کردند و به دنبال آن، درآمد شرکت ها هم افزایش نمی یافت. اما با انتشار کرونا و عرضه ی بسته تشویقی اینترنت ثابت، این حلقه تشدید شونده شکست.
نایب رئیس هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت در انتها اضافه کرد: ابتدا که تقاضا بالا رفت، از آن طرف مردم به دنبال کیفیت بالا بودند و سرعت های سه مگابیتی به دردشان نمی خورد و به سرعت بالاتر از ۲۰ مگ نیاز داشتند. با افزایش تقاضا، سرمایه گذاری جهت راه اندازی خدمات VDSL و FTTH برای شرکت های FCP توجیه اقتصادی پیدا می کند، از آن طرف هم سازمان تنظیم مقررات با پی گیری برای رفع انحصار مخابرات به FCP ها کمک می نماید تا از کابینت ها و فیبرهای مخابرات در شهرها استفاده کنند.




منبع:

1399/04/04
19:57:48
5.0 / 5
2440
تگهای خبر: اپراتور , ارتباطات و فناوری اطلاعات , اینترنت , اینستاگرام
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳
مجله سرگرمی

pcfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سرگرمی كامپیوتری محفوظ است

سرگرمی كامپیوتری

فناوری اطلاعات و بازیهای کامپیوتری